Atvelykis - APAŠTALAS
TOMAS IR AŠ
Šventiškos
nuotaikos jau praėjo, bet dar giedame „aleliuja" ir kalbame apie velykinį džiaugsmą, kuris privalo
tęstis ilgai. Kaip įprasta, bėgančios dienos neša tolyn
visa, kas prieš savaitę gaivino kiekvieno širdį.
Velykų nuotaikas gaivina Evangelijos pasakojimas apie apaštalą Tomą. Jis tik aštuntąją
dieną po Jėzaus prisikėlimo tapo tikinčiu ir uoliu
Kristaus liudytoju. Tomas visiems
laikams palaimino tuos,
kurie artėja prie Dievo per abejones tikėjime ir nepasitiki
kitų atsivertimais.
Evangelistas teigia – apaštalai po Jėzaus mirties iš baimės užrakino ne vien kambario duris, bet
užrakino ir širdis. Dažnai atsitinka,
kad baimės valandomis susiaurėja
širdis, aptemsta akys, o apkursta ausys. Akla, kurčia baimė neregi, negirdi, netiki
ir neturi jokios vilties. Aklai baimei visur
atrodo didžiausia grėsmė. Ji žmogų sukausto. Jis nebejuda
arčiau kito žmogaus ir Dievo. Tada lieka tik aimanuoti,
verkšlenti, skųstis...
Tikrai bailūs buvo apaštalai
po Jėzaus mirties. Jie bijojo Jeruzalės šventyklos vadovų ir
nebegalėjo džiaugtis. Ir štai į tokią padėtį
patekusiems apaštalams pasirodė prisikėlęs Kristus. Jis tarė: „Ramybė jums!". Pasakęs
šiuos žodžius, Jis parodė savo pervertas rankas ir atvirą šoną.
Jie labai nudžiugo, nes pamatė savo Viešpatį esantį
gyvą. Tačiau Jėzus atėjo atnešti ne vien ramybės,
bet dar daugiau. Jis tarė: „Kaip mane siuntė Tėvas, taip
ir aš jus siunčiu" (Jn 20, 21). Su Jėzumi praleisti
keleri metai įgavo prasmę: būti siunčiamu ir veikliu, o ne
dairytis atgal.
Kur anuomet
Jėzus pasiuntė savo apaštalus? Į Jo priešininkų pasaulį, į Romos
imperijos platybes. Kur Jis
mus siunčia šiandieną? Į nuodėmes pamėgusį pasaulį, kur
nuolat pasireiškia neapykanta Kristui ir Jo įsteigtai Bažnyčiai.
Pasveikinęs
apaštalus Kristus kvėpė į juos ir tarė: „Imkite
Šventąją Dvasią. Kam atleisite
nuodėmes, tiems jos bus atleistos, o kam sulaikysite,
- sulaikytos" (Jn 20, 23
Dievas įkvepia
ir mums galią truputį netekti savęs ir atleisti
tai, kad kito būtų daugiau. O kai kito bus
daugiau, tai ir mūsų šalia jo bus daugiau.
Austrų vyskupas J.Vėberis straipsnyje
apmąsto apie bažnytinį ateizmą. Rašo apie tokį
ateizmą, kuris dažnai pasitaiko tarp krikščionių Bažnyčioje, apie kunigų ir
pasauliečių ateizmą. Kaip
galima kalbėti apie bažnytinį ateizmą?
Pasirodo, kad
vyskupo pastebėjimu galima. Bažnyčia
negyvena tikėjimu, kaip Dievo malone ir dovana. Bažnyčia tampa
panaši į paslaugų biurą, kur jos nariai nori diktuoti,
primesti savo įsitikinimus, net reikalavimus.
Kai pirmą kartą Jėzus
atėjo pas apaštalus, nebuvo su jais Tomo. Kai Jėzus atėjo
antrą kartą, Jis atkreipė dėmesį į Tomą. Jam nepriekaištavo, bet pasakė:
„Tomai, įdėk čia pirštą ir apžiūrėk mano rankas. Pakelk ranką
ir paliesk mano šoną; jau nebūk netikintis - būk tikintis"
(Jn 20, 27).
Evangelija primena: Jėzus atėjo nepanaikinti savųjų baimės, kad
jie viešpatautų, bet kad jie gelbėtų ir
įgyvendintų Jo Testamentą. Aš ir atėjau kviesti
ne teisiųjų, bet nusidėjėlių. Palaiminti, kurie tiki ir
įgyvendina šiuos
žodžius.
Kai prisimename apaštalą
Tomą, visuomet kreipiame
dėmesį į jo norus: paliesti Jėzaus šoną, įdėti pirštus į jo žaizdas. Jis nepalietė
Kristaus žaizdų, nes jį apgaubė
Prisikėlusiojo šviesa. Jam viskas pasidarė aišku, kai pamatė prisikėlusį
ir gyvą Jėzų. Mes elgiamės
priešingai. Tikime nepamatę, bet įtikėję norime pamatyti, paliesti. Jei
taip neįvyksta, skundžiamės, kad mūsų tikėjimui trūksta matomų
stebuklų.
Yra krikščionių, kurie reikalauja
iš Dievo stebuklingų ženklų, nuostabios ir pastovios pagalbos. Todėl
mūsų tikėjimas yra svyruojantis, trapus, neatbaigtas, susijęs
su emocijomis, nusivylimais, įpročiais. Dažniausiai tokiame tikėjime
pritrūksta Dievo, kuris rodo pervertas savo
rankas ir šoną. Nesugebame pastebėti, kad prisikėlęs Viešpats
teberodo savo meilės stebuklus ir nori matyti
gyvą mūsų tikėjimą. Jis laukia iš savo tikinčiųjų, kad tikėjimas pasireikštų
kasdieną elgesyje, darbuose, o sutinkantys mus turi
teisę pasiteirauti: ar Kristaus prisikėlimas ką nors pakeitė mūsų gyvenime?
Mes esame palaiminti, nes įtikėjome
nematę. Dievas su mumis ir globoja mus. Mes esame pašaukti
nenuvilti kitų, trokštančių išgelbėjimo.
Velykų linksmybėms tolstant visada
parodomas Tomas, kuris norėjo apčiuopiamų įrodymų ir nenorėjo pasitikėti
draugų žodžiais. Kai buvo pranešta apie Lozoriaus
mirtį Jėzus pasakė: „Eikime pas
jį", tada Tomas pasakė: „Eikime ir mes numirti su juo". Jis nesuprato,
kad kalbama apie Lozoriaus atgaivinimą, o ne jo mirtį. Prie Paskutinės
Vakarienės stalo atsisveikinimo kalboje Jėzus minėjo savo išėjimą: „Kur aš einu, jūs žinote
kelią" (Jn 14, 4).
Tada Tomas replikavo: „Viešpatie, mes nežinome, kur tu eini, tai kaipgi žinosime
kelią?" (Jn 14, 5). Per Velykas jis vėl išsišoko. Kai apaštalai
meldėsi, budėjo aukštutiniame kambaryje, Tomas kažkur blaškėsi.
Viešpaties apsilankymą pamatę jo bičiuliai
pasidžiaugė Tomui, o jis įžūliai pareiškė: „Jeigu aš
nepamatysiu... ir nepaliesiu jo šono - netikėsiu" (Jn 20, 25).
Tomo
išdidumas, puikybė reikalavo jam vienam skirto ženklo. Jėzus atėjo antrą kartą,
parodė jam rankas ir šoną. Tada jis sušuko:
„Mano Viešpats ir mano Dievas!" (Jn
20, 28) Tikinčiu jis tapo per prievartą.
Pasirodo, kad Tomas yra
nepakeičiamas mūsų Velykose ir daug
reikalingesnis nei kiti Evangelijos personažai, nes esame su Tomu aštuntosios dienos žmonės
liturgijoje, kasdienybėje, su savo
abejonėmis, pasipiktinimu.
Atvelykio
sekmadienį Tomą sveikina broliai ir seserys, kurie vėluoja į Velykų
džiaugsmą ir vilties šventes. Tebūna jis mūsų globėjas
ir teatleidžia, kai jį pravardžiuoja tie, kurie nepažįsta dvasinės
nakties.
Tad kantriai, su meile pažinkime Tą, kuris
nugalėjo mirtį, nuodėmę ir prisikėlė. Galiausiai kartu su Tomu tarkime: „Mano
Viešpats ir mano Dievas!" Jei jis mums viskas, tai mes nieko daugiau nestokojame. Amen.
DID. ŠEŠTAD. NUKRYŽIUOTASIS IR MES 15
Per Gavėnią stebėjome Kristaus žengimą į Golgotą ir artėjimą į mus. O mes
ar artėjome į Jį? Ar Jis tapo mūsų asmeninio gyvenimo vadovu ir Mokytoju?
Tikriausiai nepriklausome prie tų, kurie išsigina Dievo. Dabar ne
sovietmetis, kada ne vienas taip darė. Taip pat nepriklausome tiems, kurie
abejingi religiniam tikėjimui. Nebūtume atėję į Didžiojo Šeštadienio pamaldas.
Bet ar mes nepriklausome tiems, kurie klaidingai supranta Kristaus tikėjimą ir
tikinčiojo pareigas sąžinei, Dievui, Bažnyčiai?
Štai kas svarbu, ar nepriklausome tiems, kurie vis dar tebegalvoja, kad
Dievas yra lyg koks mūsų tarnas... Mums prireikė kažko. Mes meldėme ir tikėjome
tuoj pat tai gauti. Jei mūsų prašymas buvo neišklausytas, mes nebenorime melstis. Tai didžiausia mūsų klaida ir nelaimė. Jei
norime pasiekti Dievo palaimos, tai mūsų centras turi būti Dievas, o ne mes
patys ar dar kas nors.
Kai kas atsisako Kristaus ir Jo įsteigtosios Bažnyčios, kai sužlunga viltys, ištinka nepasisekimas, netektis,
artimo žmogaus mirtis. Taip atsitinka, nes jie neturi tvirto pagrindo gyvenime
ir mirtyje. Kas priklauso prie tų, kurių sąžinę spaudžia nuodėmių našta, tas
pats yra kaltas. Tokiam tinka pranašo Elijo žodžiai: ,,Kaip ilgai jūs
svyruosite į abi puses?“ (3 Kor 18,21).
Kai į upelį suteka dirvų užterštas vanduo, jis nebūna tyras ir skaidrus.
Jei žmogaus širdis linksta visur, kur tik jis panori, tai jam nebėra ramybės,
laimės. Kai žmogus visa siela stengiasi siekti Dievo, Jį geriau pažinti, jam
tarnauti, tai jis yra gerame kelyje, prisikėlimo kelyje. Tokiam nebereikia
Dievo buvimo įrodymų. Jo nepalauš skausmas, vidinės ir išorinės pagundos. Kol nebus
šio supratimo apie Dievą, tol tikėjimo neišlaikys nei pamaldų puošnumas, nei
vargonų muzika, nei gražūs giedojimai, nei nuostabus religinis menas. Tikroji
laimė ir gyvenimo stiprybė glūdi tampriame susijungime su Dievu.
Kristaus sekimo knygoje parašyta:
,,Tu būsi tiek vertas, kiek atsiversi prieš Dievą, nedaugiau ir nemažiau“.
Kristaus auka Golgotoje – tai jėgų
šaltinis mūsų pasiaukojimui. Kas nori surasti Išganytoją, tas turi prisiminti
ir apmąstyti Kristaus kančią.
Tris valandas tęsiasi Jėzaus kančia ant kryžiaus. Išteka vis daugiau
kraujo, kuris nudažo kryžių, žemę ir nuplauna sielas... Jis susimaišo su Abelio
krauju, pranašų, nekaltų Betliejaus berniukų krauju, krikščionybės kankinių
krauju, negimusių nužudytų kūdikėlių krauju ir maldauja: ,,Tėve, atleisk jiems,
nes jie žino, ką darą“. (Lk 23,34).
Tačiau dar didesni buvo Jėzaus sielos skausmai: apaštalas Judas išdavė,
kiti apaštalai išbėgiojo, visų vyriausias iš jų Petras tris kartus viešai
išsigynė. Liko tik Motina, apaštalas Jonas ir kelios moterys. Aplink kryžių
vien priešai. Skaudžiai plakė Jėzų Kristų žmonių pajuoka, pasityčiojimai ir
piktžodžiavimai. Bet tai ne viskas. Labiausiai Kristų kankino žmonijos
nuodėmės. Kaip mes jaustumės, jei ant mūsų užgriūtų visų amžių ir visų žmonių
nuodėmės? Jėzų prislėgė nuodėmės nuo rojaus laikų iki paskutinio teismo. Todėl
Jis meldėsi: ,,Mano Dieve, mano Dieve, kodėl mane apleidai?“ (Mt 27,46).
Žmonių meilė užgęsta skausmuose, o Jėzaus meilė didėjo kančioje. Labiausiai
Jis mylėjo, kai buvo prikaltas ant kryžiaus. Gal Jis tikėjosi iš mūsų didesnės
meilės, didesnės padėkos ir ištikimybės. Ne. Jis kaip Dievas žinojo, kad žmonės
atsilygins nedėkingumu, neištikimybe, net neapykanta.
Jėzus dėl mūsų padarė kelionę iš dangaus į žemę, iš Betliejaus į Kalvariją,
nuo Motinos kelių ant kryžiaus.
Padarykime ir mes kelionę: jei nuodėmės slegia sąžinę, artimiausiu metu atlikime
išpažintį. Jis atleido piktadariui paskutinę jo gyvenimo minutę ir pažadėjo:
,,Dar šiandien tu su manimi būsi rojuje“.
Kai mums kas nors pasiūlys naują tikėjimą. O tokių vis pasitaiko: ateina,
gražiai kalba, cituoja šv. Rašto žodžius. Jie ateina nekviesti ir pasiūlo
naujus dievus. Jiems drąsiai atsakykime prancūzų politiko Talleyrando žodžiais:
,,Už savo siūlomą programą, naują tikėjimą, naujovišką gyvenimą tu sutik pirma
numirti, kaip mirė Jėzus Kristus, tada ir aš pagalvosiu. Dabar gi aš esu
Kristaus ir su Kristumi. Jam vienam gyvenu, su juo kenčiu ir mirsiu, kad taip
pat kaip Jis prisikelčiau amžinam gyvenimui ir džiaugsmui“. Amen.
DIDYSIS PENKTADIENIS 15.
Priešų pavergtai
Izraelio tautai Dievas siuntė stipruolį Samsoną, bet jo žmona Dalila išdavė jį
pilistimams. Priešai jį prirakino prie dviejų kolonų, kurios laikė dideles namo
lubas ir net visą pastatą. Samsonas meldė Dievą: ,,Viešpatie, atsimink mane ir
sugrąžink man pirmykštę stiprybę, kad aš atkeršyčiau savo
priešams”./Teis.16,28/. Po maldos Samsonas išsitempė ir sujudino kolonas.
Griuvo didžiulis namas, palaidodamas iš baimės ir mirties siaubo klykiančius
pilistimus. Samsonas ir jo tauta triumfavo,
nes nebereikės vergauti pilistimams.
Dievas Tėvas pasiuntė savo Sūnų Jėzų Kristų
gelbėti žmonijos iš pragaro nelaisvės. Bandykime dabar sugretinti: Dalila, tai
žydų sinagoga, kuri Jėzų išdavė priešams. Fariziejai, Rašto žinovai, akla
žmonių minia džiūgavo, kai pamatė nukryžiuotą Jėzų. Prisikeldamas iš
numirusiųjų Jėzus supurto dvi kolonas: sinagogą ir pagonybę. Jos žūsta, o
Jėzaus pasakytas žodis ant kryžiaus ,,Išsipildė”– per visus amžius aidi galingu
pergalės šauksmu ,,Aleliuja”.
Paskutiniai Samsono žodžiai buvo ,,kad aš
atkeršyčiau savo priešams”. Kokie buvo
paskutiniai Jėzaus žodžiai pasakyti ant kryžiaus? ,,Mano Tėve, atleisk
jiems, nes jie nežino ką daro? /Lk.23,38/.
Priešų neapykanta pasmerkė Jėzų prikalti ant
kryžiaus. Bet jiems tai buvo per mažai. Jie pradėjo niekinti ir šmeižti Jėzaus
dievystę. Jie kartojo: ,,Jis pasitikėjo Dievu, tegul dabar jį išvaduoja, jei
nori; nes jis yra sakęs: aš Dievo Sūnus. Kitus išgelbėjo, pats savęs negali
išgelbėti”. ,,Tegul dabar nužengia nuo kryžiaus ir mes Juo tikėsime”.
Priešams neužteko iškankinti Jėzaus kūną. Jie su pragariška neapykanta kankino ir Jo
sielą. O kaip tada elgėsi Jėzus? Ant
kryžiaus Jėzus pasakė atleidimo žodžius, kurių neužmiršta žmonija per amžius:
,,Mano Tėve, atleisk jiems, nes jie nežino, ką daro”/Lk.23,38/. Savo kančioje
Jis patvirtino anksčiau sakytus žodžius: ,,Mylėkite savo priešus, gera darykite
tiems, kurie jūsų nekenčia… kad būtumėte vaikai jūsų Tėvo, esančio danguje,
kuris leidžia saulei tekėti ant teisiųjų ir neteisiųjų”/ Mt. 5,44-45/.
Išganytojo
meilė priešams, malda už juos apšvietė dešiniojo piktadario sielos gelmes. Paskutinę
gyvenimo minutę jam gimė viltis ir tikėjimas amžinybe. Jis prisipažino, kad yra
blogai padaręs, nusipelnęs bausmės ir, įsidrąsinęs, Jėzaus paprašė: ,,Atsimink
mane, kai nueisi į savo karalystę”. Jėzus Kristus nenusigręžė nuo didžiausio
nusidėjėlio. Atgailaujančiam piktadariui tarė: ,,Sakau tau, dar šiandien tu su
manimi būsi rojuje”. Jo meilė žmonėms pamatė piktadario sieloje gerumo
kibirkštėlę.
Viešpats taip elgiasi per visus amžius su
kenčiančiais, palūžusiais, viltį praradusiais. Todėl kol plaka žmogaus širdis,
tol nėra vėlu jam pasitaisyti. Jeigu norės,
žmogus išgirs Jėzaus tariamus žodžius: ,,Dar šiandien tu su manimi būsi
rojuje”. Taigi, negalima smerkti ir nuteisti žmogaus, kol jis dar gyvas ir jo
nenuteisė Dievas. Viešpats teisia tada, kai žmogus atsistoja amžinybės
šviesoje.
Jėzus savo kančioje buvo vienas. Visi apaštalai
buvo jį palikę. Prie jo buvo tik Motina, mylimiausias mokinys Jonas ir kelios
moterys. Kad Motina neliktų visai vieniša, Jėzus jai priskyrė savo mokinį Joną. O jam tarė: ,,Štai
tavo motina”.
Tą skausmo valandą Motinos širdies kančią galėjo
palengvinti tik naujas rūpestis: globoti apaštalus ir jauną Kristaus įsteigtą
Bažnyčią.
Žmogaus širdį palaužia ta kančia, kai jis mato tik savo kentėjimus ir skausmą. Marija
kentėjo su savo mylimu Sūnumi, kentėjo už visą žmoniją. Todėl ji ir nepalūžo.
Žmonių gyvenime atsitinka, mirtis pašaukia iš jų
tarpo brangų artimą žmogų ir jie nebeturi kam parodyti savo meilės. Tačiau
Dievas neretai parūpina kitą žmogų, kuriam reikalinga jų rūpestis ir meilė.
Kristus nešė kryžių su visų amžių, visų žmonių,
įvairiausių rūšių nuodėmėmis. Nuplaktas, apspjaudytas, erškėčiais vainikuotas
nešė kryžių į Kalvarijos kalną. Nukryžiuotas pajuto visu kūnu ir siela troškulį
ir jo sukepusios lūpos tarė: ,,Trokštu”. Tuo jis parodė, kad yra ne tik Dievas,
bet ir žmogus, mūsų brolis. Skausmo, apleidimo valandą Jis šaukė: ,,Mano Dieve,
kodėl mane apleidai?” Ir mes neretai šaukiame iš nevilties ir skausmo: ,,Dieve,
už ką man tokie kentėjimai?” Tada atsiminkime Jėzaus pasakytus žodžius:
,,Mokinys nėra aukštesnis už savo mokytoją”. Kaip Jis kentėjo, taip ir mes kitaip negalime.
Kristaus kryžius, kurį šiandieną iškilmingai
pagerbiame, yra nepajudinamas. Aplink jį mūsų įvairiausi kryželiai: ligų,
skausmo, išmėginimų, juodos nedalios... Juos pripildo prasmės Jėzaus paskutiniai
žodžiai: ,,Išsipildė”. ,,Tėve, į tavo rankas atiduodu savo dvasią”.
Ir mes išpildykime Tėvo valią. Amen.
Did. Ketvirtad. MEILĖS ŽENKLAI
Rašytojas Albert'as Reinecke savo
apsakyme „Tikroji meilė" vaizduoja tragišką menininko Ambrozijaus
likimą. Jis buvo nupiešęs labai daug įvairių paveikslų, bet dar norėjo
pavaizduoti tikrąją meilę. Tačiau kas ją galėtų įkūnyti? Ilgai galvojo ir
nusprendė nupiešti motiną. Ne, tai nebus tikroji meilė. Yra motinų, kurios žudo
savo vaikus arba jų išsižada, atiduoda kitiems auginti. Menininkas Ambroziejus
tikėjo, kad tikrąją meilę bus radęs savo mylimosios asmenyje. Nupiešė
paveikslą, kuriame pavaizdavo savo sužadėtinę. Šis paveikslas visiems labai
patiko ir menininkas gavo premiją parodoje. Kartą ta moteris labai apvylė
Ambrozijų. Jis nubėgo į parodą, nukabino nuo sienos savo paveikslą ir jį
sudraskė. Po to jis klajojo gatvėmis ir kartojo: „Aš ieškau tikrosios meilės!"
Daug laiko praėjo ir nieko nesigirdėjo apie tą
menininką. Jis paseno, pražilo ir vieną dieną jį rado dirbtuvėlėje negyvą prie
didžiulio paveikslo, kuriame buvo pavaizduotas Kristaus nukryžiavimas. Buvo nuostabiausios
Kristaus akys, kurios su begaliniu gerumu maldaujančiai žvelgia į dangų.
Menininkas po paveikslu užrašė: „Tikroji meilė!"
Susirinkome šį vakarą prisiminti Viešpaties
Paskutinės vakarienės, kuri visiems liudija apie tikrąją, dievišką meilę. Štai Viešpats plauna savo mokiniams kojas. Tai didžiausio nusižeminimo išraiška. Kojų
plovimas primena visą Jėzaus gyvenimą, kuris buvo tarnavimas ir meilė
kitiems. Žydų supratimu, kojas plauti kitiems - tai vergo ir svetimšalio darbas.
Paskutinėje vakarienėje savo apaštalų kojas plauna ne vergas, bet Dievo Sūnus Jėzus. Jis nuplovė kojas ir Judui, kurio išdavystę kaip Dievas gerai
žinojo.
Apaštalams tai buvo negirdėta ir neįprasta. Jie
negalėjo pakelti tokio nusižeminimo. Petras energingai protestavo. Bet Jėzus
norėjo aiškiai parodyti, kad visas Jo gyvenimas – tarnavimas, nusižeminimas,
auka.
Taip Kristus norėjo pamokyti mus visus, kaip
turime gyventi ir panašiai elgtis. Tai reiškia, kad privalome tylėdami vienas
kitam tarnauti, broliškai ir seseriškai vienas kitą mylėti. Kristaus pavyzdys
įpareigoja mus sekti jį, jei esame Jo sekėjai.
Pop. Pranciškus, būdamas kardinolu
Argentinos sostinėje, didįjį Ketvirtadienį plovė kojas Aids liga sergantiems. Tai buvo tikrai keistas reginys, bet prasmingas tuo atveju, jei kituose
sužadinama tarnavimo meilės, aukos dvasia.
Plauti kojas, tai atleisti kitam
net tada, jeigu tas ir būtų Judas. Šiandieną teigiama, kad beveik keturiasdešimčiai
procentų ligonių visai nereikia jokių vaistų, o tik gero žodžio, švelnaus
elgesio ir jie pasveiktų. Tai žmonės, kuriuos susargdino aplinka, artimųjų meilės
stoka.
Kristus, plaunantis savo mokiniams
kojas, kviečia mus atnaujinti tarpusavio meilę: darbovietėje, parapijoje, šeimoje.
Todėl šiandieną gailėkimės, kad dažnai gyvenime stokojome artimo meilės, buvome
grubūs, šiurkštūs, nesugebantys jausti ir teisingai mąstyti...
Paskutinėje vakarienėje Kristus, įsteigdamas
Švenčiausiąjį Sakramentą, paliko pats save duonos ir vyno pavidalu. Ką Viešpats
parodė kojų plovimu, tą dabar įvykdė. Jis ne tik pasilenkė prie savo tvarinių, bet prisiėmė kasdieninio maisto išvaizdą,
kad per amžius dvasiniai maitintų ir stiprintų savo mokinius.
Viešpats
norėjo, kad Švč. Sakramentą visi priimtų, todėl pasakė: „Tai darykite mano atminimui!" Taip vyks per visus amžius. Bet ar
mes tai suprantame? Ar mūsų sielos girdi šiuos žodžius? Jei gerai pasiruošę
dažnai einame prie Viešpaties ir Jį priimame, tai ženklas, kad mes suprantame
ir mums bus ramu amžinybėje.
Tardamas žodžius: „Tai darykite
mano atminimui", Kristus įsteigė Kunigystės sakramentą. Jo apaštalai buvo
pirmieji, kurie po Sekminių savo bendruomenėje
aukojo šventąją Auką ir teikė šv. Komuniją. Nuo to laiko visi kunigais pašvęstieji
atlieka šią tarnybą.
Garsus lietuvių poetas
Milašius yra pasakęs, tikras žingsnis yra tiktai tas, kurį žengiame su meile ir iš
meilės. Tepadeda Dievas, kad šis šventas vakaras naujai įžiebtų mumyse meilės
dvasią ir būtume verti Jo mokiniai, atspindintys
Jo Evangeliją mūsų tėvų ir prosenelių krašte! Amen.
V E R B O S E
Šios dienos Evangelija pasakoja apie Kristaus iškilmingą įžengimą į
Jeruzalę. Pakilios nuotaikos žmonių minia jį sutiko labai iškilmingai. Taip pareiškė
savo džiaugsmą, pagarbą Mesijui – Gelbėtojui. Tik fariziejai degė neapykanta ir
kerštu.
Praėjo kelios dienos ir ta pati žmonių minia, piktavalių fariziejų
suklaidinta, jau reikalavo mirties Kristui. Jie turėjo galimybę pasirinkti, ką
švenčių proga išlaisvinti. Pasirinko žmogžudį Barabą. Mes stebimės greitu
žmonių pasikeitimu – vieną dieną šaukia garbė Kristui, o kitą dieną – ant
kryžiaus jį.
Šiandieną pažiūrėkime į save, ar mūsų elgesys ir pasirinkimai nėra panašūs
į ano meto suklaidintą žydų minią?
Lietuvos atgimimo 1989 – 1990 metais lietuviai su trispalve vėliava ėjo į
mitingus, į Baltijos kelią, į rinkimus ir išrinko naujus žmones į Aukščiausiąją
Tarybą. Visi buvome patenkinti, kad be didelio kraujo praliejimo atgavome
laisvę, nepriklausomybę. Tačiau dalis žmonių degė pavydu, kad ne jie vadovaus
ir jų pikta valia suklaidino daugelį žmonių. Todėl per rinkimus į Seimą buvo
išrinkti tie, kurie buvo daug prisimelavę, apsivogę, uoliai tarnavo okupantui
ir buvę KGB bendradarbiai. Jie darė ir dabar gal tebedaro tai, dėl ko daugelis
Lietuvos gyventojų yra nepatenkinti, nuskurdinti, apvogti, priversti bėgti
svetur dirbti ir nesaugūs nuo gausėjančių nusikaltėlių...
Tauta išrinko 140 žmonių į Seimą, o
priimant svarbius įstatymus dalyvauja vos 50 ar 70 seimo narių. Žmonės smerkia valdininkus už nuolatines jų
keliones į užsienį ir nuomojamus brangiuosius viešbučius. Vienai išvykai reikia
po keliasdešimt tūkstančių litų. Giriamės, didžiuojamės, kad esame priimti į
Europos sąjungą, bet nesugebame įsisavinti skiriamų milžiniškų lėšų.
Prieš vienus Seimo rinkimus per TV prabilo Telšių vyskupas, o per spaudą
Panevėžio vyskupas, kviesdami tikinčiuosius rinkti dorus, patikimus žmones. Į dviejų
vyskupų geranorišką kreipinį žmonės nekreipė dėmesio. Vėl išsirinko buvusius,
tik kitaip pasivadinusius. Toks elgesys yra tolygus ano meto žydų elgesiui, kai
jie prašė išlaisvinti nusikaltėlį Barabą, o Kristų prikalti ant kryžiaus.
Prisiminkime moralinę sritį. Gerai atlikęs išpažintį katalikas pasiryžta
būti pamaldesnis, neapleisti savo katalikiškų pareigų, švęsti sekmadienius kaip
priklauso ir klausyti sąžinės. Tada jo siela šaukia: garbė Dievui. Praeina kiek laiko ir tas pats katalikas savo
kasdieniniu elgesiu pasisako kitaip: šalin katalikiškas pareigas, man kliudo
Dievo, Bažnyčios įsakymai, nenoriu gaišti laiko su maldomis ir sekmadienio
Mišiomis...
Verbų sekmadienyje Lietuvos bažnyčios yra pilnos žmonių. Jie savo
atsilankymu šaukia: garbė Dievui. Praeina Velykos ir eiliniais sekmadieniais
bažnyčios lieka pustuštės. Sovietmečiu žmonės prievarta buvo įpratinti dirbti
sekmadieniais ir šventėse. Ir dabar darbuojasi, nors niekas jų neverčia. Ar dėl
to jie taps turtingesni? Kur santaupos,
kurias sukaupė sovietmečiu? Nešventė sekmadienių ir velnias ant uodegos per
savo tarnus nusinešė visų santaupas. Argi dar reikia skaudesnių pamokų?
Kiekvieną vasarą visose parapijose ateina būrelis vaikų pirmos išpažinties ir
šv. Komunijos. Šeimų abejingumas, paveldėtas iš sovietmečio, dalį vaikų
nustumia nuo sakramentinio gyvenimo. Ir jie prileisti prie sakramentų, daugiau
nebepasirodo bažnyčioje.
Daugelis pastebėjo, kad kai kurie laikraščiai, TV laidos savo įžūlumu
pralenkė sovietinius laikus. Atrodo, kad jų tokią veiklą kažkas skatina geru
finansavimu.
Vienoje TV laidoje buvo šmeižiamas jaunas, veiklus klebonas. Po parodyto
anonso laidos vedėjai paskambino jos giminaitis kunigas ir paprašė, kad tos
laidos nerodytų per TV. Savo dėdei kunigui žurnalistė atsakė: ,,Tai padaryti
negaliu, nes yra labai svarbus, gerai apmokėtas užsakymas“.
Blogiausia, kad ateistinis darbas tebevykdomas tik kitokiomis formomis.
Štai vienoje parapijoje Gavėnios rekolekcijų metu surengia rajono mokyklų
simpatiškiausios moksleivės rinkimus. Į bažnyčią, į rekolekcijas neatėjo nė
vienas moksleivis, nes kultūros namuose daromas renginys daug įdomesnis.
Sovietmečiu mokytojams buvo nurodyta rengti varžybas, ekskursijas katalikų šventėse,
rekolekcijose, kunigo jubiliejuje ar laidotuvėse. Šiandieną, jei mokyklų
vadovai laisvamaniškų pažiūrų, tebesielgia panašiai. Reikia pripažinti, kad
tokiu būdu yra vykdomas Lietuvos dvasinis genocidas. Skaudžiausia, kad tai daro
jau savo tautos žmonės, gaunantys iš Nepriklausomos Lietuvos gerus atlyginimus.
Garbindami Kristaus kryžių, vardan Jo šventos kančios ir mirties prašykime
malonės: dvasinio, tikro praregėjimo ir atgimimo sau bei Lietuvos žmonėms. Taip
pat melskime malonės sau ir kitiems, kad mūsų širdys niekados nenutiltų
šaukusios: ,,Garbė Dievui...“ Amen.
GAVĖNIAI KANCIA
Kovos lauke
pasibaigė žiaurus mūšis. Didžiulis laukas nuklotas jaunų vyrų negyvais,
sužeistais kūnais. Pro juos, sunkiai alsuodamas, šliaužia vienas kareivis. Jis
pamatė galulaukėje, vakaro saulės spindulių apšviestą, stovintį didelį kryžių.
Prie jo prišliaužė kareivis, nusiėmė kepurę ir žvelgė į Nukryžiuotąjį,
sakydamas: ,,Viešpatie, kaip tu sužeistas ir kruvinas, taip aš ir mano draugai
tapome labai panašūs į Tave”. Kareivis atrėmė savo galvą į kryžiaus medį ir
užsnūdo.
Iš kovos lauko buvo
renkami sužeistieji. Draugai jį rado nebegyvą, nukraujavusį. Čia pat netoli
kryžiaus, mėnesienos šviesoje, iškasė duobę ir visus palaidojo.
Pasaulio Gelbėtojas
Jėzus Kristus laisva valia ėjo mirti už mus visus. Jis iškankintas, nuplaktas,
erškėčiais vainikuotas nešė kryžių į Golgotos kalną, ten išliejo savo kraują ir
atidavė savo gyvybę.
Ir mes, kaip tas
jaunas kareivis, šiandieną – kančios sekmadienį atėjome į bažnyčią prie
Kristaus. Prieš Mišias trumpai
mąstėme apie Jo kryžiaus kelią, dabar dalyvaujame Jo nekruvinoje aukoje, šv.
Mišių metu giedosime graudžius verksmus. Jei mes paklaustume Viešpaties, ar Jo
kančia pasibaigė anuomet ant kryžiaus, išgirstume atsakymą, aš per visus amžius
kenčiu, kraujuoju dėl žmonių nedėkingumo, žiaurumo ir nuodėmingumo.
Piloto kieme
įpykusi žmonių minia šaukė: ,,Jo kraujas tekrinta ant mūsų ir ant mūsų vaikų”/
Mt.27,23/. Kryžiaus nešimas su parpuolimais, kareivių žiaurumas, nukryžiavimas,
pašaipos ir tris valandas trukęs merdėjimas bei mirtis ant kryžiaus. Visa tai
krito ant jų sąžinių, nors tuo metu jie džiaugėsi savo pergale.
Per visus amžius iš Mišių aukos ir sakramentų
trykšta tikintiesiems atpirkimo, išganymo Jėzaus kraujas. Jau antras tūkstantis
metų Jis puošia žmonių širdis pasiaukojimo, atgailos, ištikimybės, skaistumo
žiedais ir atverčia nusidėjėlius, pradedant Marija Magdalena ir baigiant
šiandieniniais atgailautojais.
Kai žmonių
neapykanta pašalino Jėzų iš gyvųjų tarpo ir jį prikalė ant kryžiaus, tai
Kristus žmonijai atsilygino atpirkimu – sielų išgelbėjimu nuo pragaro, o jo
pralietas kraujas tapo gydančiu vaistu nuodėmingai žmonijai. Tiesa, tada žmonės
negalėjo tai suprasti. Kruvinas Jėzus jiems tada atrodė kaip pašaipos objektas.
Ir nuo tada žmonijos likimas tapo skausmingas, o Kristus nuolat kankinamas ir
kryžiuojamas, nesuprantamas ir atmetamas. Todėl visais amžiais žmonija stokoja Kristaus
atneštojo tikėjimo ir ,,elgiasi kaip Kristaus kryžiaus priešai”. Ar šiandieną
negalima taip pasakyti apie kai kurių žmonių elgesį?
Kaip žmonijos atpirkimas
atėjo per Kristų, taip visais amžiais per Jį ateina išgelbėjimas. Reikia, kad
žmonės sukluptų prieš Kristaus kryžių ir gautų Dievo palaimą.
Jau praėjo beveik 4
tūkstančiai metų, kai Dievas per Mozę Sinajaus kalne davė savo dešimtį įsakymų.
Jie buvo, yra ir bus žmonių nepaisomi ir nuolat laužomi. Tačiau paniekinti
Dievo įsakymai, lyg kokie peiliai, įsirėžia į žmonių gyvenimą ir jį
sudarko. Kas gali padėti? Tik iš Kristaus ateina dvasinė pagalba ir išsigelbėjimas.
Liūdna, kad
daugelis žmonių pamiršo savo sielos išganymą. Jiems atrodo, kad gyvens su saule
ir nereikės mirti. Jų tikslas įvairūs malonumai, kurie dažnai užsibaigia
tragiškai. Kur yra vaistai nuo to blogio? Kristus už visus atidavė savo gyvybę
ir tik Jis gali išgelbėti.
Žmoniją nuolat
sužeidžia pykčiai, kerštai, nesantaikos, išdavystės…Ne tik šeimos nesutaria ir
skiriasi, nesutaria ir tarpusavyje kovoja tautos, valstybės, skirtingų rasių,
religijų žmonės, užmiršdami, kad visi yra to paties Dievo vaikai. Iš kur gali
ateiti išganymas? Iš Dievo, iš Jėzaus Kristaus, kuris gali išsklaidyti bet
kokius priešiškumus.
Žinoma, jis negali elgtis prieš žmogaus laisvą
valią. Jei žmogus iš savo širdies išvarė Dievą, iš savo gyvenimo išbraukė 10 Jo
įsakymų, o jų vietą užėmė ydos, aistros, blogi įpročiai ir sugedimas, tai to
žmogaus net Dievas negali išgelbėti.
Po Kristaus
kryžiumi stovėjo buvusi nusidėjėlė Marija Magdalena, apaštalas Jonas ir Motina
Marija. Per visus amžius Marija prikėlė gausybę nusidėjėlių, kurie šaukėsi Jos
dangiškos pagalbos. Taigi, po kryžiumi klūpanti Magdalena – pirmoji nusidėjėlė
ir atgailautoja – visus nusidėjėlius kviečia į atgailą, atsinaujinimą, dvasinį
prisikėlimą.
Kristaus kraujo
lašai nuo kryžiaus pasiekė ir apaštalą Joną, stovėjusį po kryžiumi. Apaštalų
įpėdiniai: vyskupai ir jų pagalbininkai kunigai turi saugoti Kristaus kraują
šv. Mišiose ir tą dievišką jėgą perteikti žmonėms per sakramentus. Šventimais jie gavo galias ir įpareigojimą
nuvalyti nusidėjėlių širdis, o po to suteikti gyvenimo duoną – švč. Sakramentą.
Į šį pasaulį
kiekvienas atėjome su gimtąja nuodėme. Krikšto sakramentas, suteiktas kunigo
rankomis, nuplovė gimtąją nuodėmę. Gyvenimo purvai, mūsų klaidos vėl sužalojo
sielą. Žemėje nėra kitų priemonių, kurios galėtų pašalinti mūsų sielos
sužalojimus. Kristaus atleidžiantis kraujas srūva nuo kryžiaus, o klausykloje
liejasi į atgailaujančiojo sielą su kunigo padrąsinimu: ,,Tavo nuodėmės tau
atleistos. Eik ramybėje”.
Visi keliaujame
gyvenimo keliais, kur mus pasitinka įvairūs pavojai, pagundos, silpnumai. Kad
savo tikėjimu ir dvasia būtume tvirti, mus sustiprina Kristus ir per vyskupą
suteikia stiprybės ir drąsos tikėjime. Vyskupas, teikdamas Sutvirtinimo
sakramentą, meldžiasi: ,,Dieve, sustiprink tai, ką jau esi mumyse nuveikęs”.
Baigiantis žemišką
kelionę žmogus prakaituoja mirties prakaitu, nes netrukus stos prieš Dieviškąjį
Teisėją, kuris nulems sielos amžinąjį likimą. Prie jo atsiranda kunigas, jei
artimieji jį pakviečia ir jam suteikia sakramentus. O laiminančios Viešpaties
rankos ištrina kalčių ir bausmių liekanas. Ir gyvenimo kelyje Viešpats dažnai
žmogų perspėja: ,,Gelbėk savo sielą”. Išgirskime tuos įspėjimus ir branginkime
savo sielos tyrumą – dieviškąjį drabužį. Kai jis susiteps, įplyš, sudulkės,
skubiai jį valykime per išpažintį ir Viešpats Jėzus mus palies, pagydys.
Ne tik Gavėnios
metu, bet dažnai atsiminkime, kaip daug kainavo Jėzui Kristui mūsų atpirkimas.
Visada rūpinkimės sielos išganymu, nes tame rūpestyje niekas mūsų neužvaduos.
Šiandieną, kančios
sekmadienį matykime kraujuojantį Jėzų ir klauskime, ar dėl jo pralieto Kraujo
mes nesame kalti? Savo dvasioje apkabinkime Jėzaus kryžių ir maldaukime: ,,Viešpatie
Jėzau, tavo pralietas Kraujas teatneša visiems ne pasmerkimą, bet dievišką
palaimą. Nukryžiuotasis Jėzau, pasigailėk mūsų, nusidėjėlių“. Amen.
KOVO 11-ji 2015m.
Kai kuriose Lietuvos
bažnyčiose kovo 11 dieną, o kitur šį sekmadienį žmonės gausiau renkasi į
pamaldas, jose vėl prisimename kovo 11-os žygdarbį, kai tuometinė Aukščiausioji
Taryba paskelbė Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimą.
Šiandieną vieni
dėkojame Dievui už laisvės dovanotą stebuklą, kiti dar tebegaili nelaisvės metų
ir nenori geruoju prisiminti to įvykio. Jaunesnieji, kurie nepažino nelaisvės
pančių, gerai nesupranta, ką davė Lietuvai kovo 11- ji. Todėl nemažai jaunimo klaidingai
supranta laisvę: gali elgtis kaip nori, daryti ką nori, svaigalais, narkotikais
save žudyti, bėgti svetur iš Lietuvos...
Visus sveikinu su
Dievo padovanota Lietuvai Laisvės švente, kurią šventėme trečiadienį. Po ilgų
okupacijos dešimtmečių su mažomis
aukomis išdygo laisvė ir nepriklausomybė mūsų Tėvynėje. Šiandieną nors labai
sunkiai, bet kuriame savo valstybę.
Kas prieš 25 metus dar
nebuvo gimęs, tas nepajėgia suprasti daugelio žmonių didelio džiaugsmo, kai anuomet,
vėlų vakarą sulaukėme Aukščiausios Tarybos deputatų paskelbimo, kad Lietuva
atkūrė savo nepriklausomybę. Tada žmonės verkė iš džiaugsmo, o deputatai vieni kitus
apkabindami sveikino, džiūgavo.
Daug renginių vyko
ir iki kovo 11 dienos. Tai mitingas prie Šv. Onos bažnyčios 1987 metais, Vingio
parke 1988 metais.
Kaip žydai, Mozės
vadovaujami, išėjo iš Egipto nelaisvės į pažadėtąją žemę, taip ir Lietuva,
vadovaujama prof. Lansbergio, pasuko į laisvės ir nepriklausomybės kelią. Tada
buvo nemažai baimės, pagrįsto nerimo, nes Kremlius buvo paruošęs sovietinius
tankus ir smogikus. Tačiau pasiryžimas tapti laisviems ir nuo svetimų
nepriklausomiems buvo stipresnis už okupantų norą dar ilgiau būti okupuotoje,
svetimoje žemėje.
Prieš 26 metų, kovo
11-ją mes nežinojome, kiek aukų reikės sudėti 1991 m. sausį ir vėliau. Bet
niekas netikėjo, kad taip staiga viskas pasikeis į gera. Po kovo 11-tos visi
laukėme, kada pasaulio valstybės mus pripažins laisva tauta. O kas darėsi
Lietuvoje? Omonas naikino pasienio postus, žudė valstybės sieną saugojusius
karius. Tada mes netekome gero parapijiečio – Antano Musteikio, kuris okupacijos
metais rašoma mašinėle spausdino Daunorių klebono duotą pogrindžio spaudą. Jis su
kitais keliais vyrais teroristų smogikų buvo žiauriai sušaudytas Medininkų
muitinėje.
Dievui padedant
išgyvenome kruvinąjį sausį, po to sekusias kelias ekonomines blokadas. Ir atėjo
nesantaikos, kurstymų metas, nepasidalinimas valdžios postų ir šmeižimas tų,
kurie atsisėdo prie valstybės vairo. Tas buvo tęsiama net kelis metus. Kažkam visada
patinka drumsti vandenį. Ir šiandieną taip daroma, kad žmonės nuleistų rankas
ir, nusivylę savo valstybe, pasakytų: ,,O prie sovietų buvo geriau. Užteko
rublių, pigi buvo degtinė, kuras“. Tačiau taip kalbantieji užmiršta, kad
parduotuvės buvo tuščios. Jei reikėjo pavaišinti svečią, tai buvo problema,
kokioje parduotuvėje gauti geresnės mėsos ir ne visiems užtekdavo atvežtų
gyvulių kojų, plaučių, – visi geresni mėsos gaminiai buvo išvežama į Maskvą,
Leningradą...
Labai panašiai kalbėjo žydai, išvesti iš Egipto
nelaisvės. Jie atsidūrę dykumoje kartojo: ,,Egipte buvo geriau. Turėjome
užtenkamai mėsos ir svogūnų...“ Jeigu kas nors žydams būtų pasiūlę sugrįžti į
vergiją, daugelis jų tikrai būtų sugrįžę į Egipto nelaisvę.
Kai kas iš Lietuvos
žmonių to ,,Egipto“ ieško Baltarusijos kolūkiuose, juos girdami. Nors ten
klesti diktatūra ir parduotuvių lentynos tuščios taip, kaip buvo čia okupacijos
metais. Kiek mūsų žmonių, nusivylę Lietuvos sąjūdiečiais ir nepriklausomybe, net
2 kartus išrinko į Seimą tuos pačius, kurie paklusniai tarnavo Kremliui?
Senojo Testamento
biblinė tikrovė pasakoja, kad visi rėksniai prieš Mozę, kam jis išvedė iš
nelaisvės, dykumoje išmirė ir niekas jiems nepastatė paminklų.
Ateities Lietuva
įvertins tuos, kurie tuo laiku rizikavo savo gyvybe, nuoširdžiai dirbo, nors
buvo šmeižiami ir apspjaudomi. Jie stengėsi, kad pasaulio valstybės pripažintų
Lietuvos nepriklausomybę, bet atsirado jėgos, kurios stengėsi išmesti juos iš
politinio gyvenimo.
Kas mes būtume, ar tikintieji,
ar abejingieji, ar visai netikintys, bet Dievas mus visus pašaukė gyventi prie
Baltijos, leido mums dalytis laimėjimais, nesėkmėmis ir bendromis jėgomis kurti
gražesnę, blaivesnę, doresnę Lietuvą.
Lietuva jau kuriama
mokyklos suole per pamokas. Kartais jos būna nuobodžios, sunkios, tačiau
reikalingos. Kas gali pasakyti, kad nereikia fizikos, chemijos, istorijos,
geografijos, matematikos, braižybos, tikybos ir etikos bei kitų dėstomų dalykų?
Turtingesnės, teisingesnės Lietuvos nesukurs nemokšos, ištižėliai ir apsvaigę
nuo svaigalų ar narkotikų.
Kiekvienas
tikriausiai žinome, kad neužtenka tik mokslo žinių, o reikia savo sieloje
statyti šventovę. Jeigu jos nebūtų statę Lietuvos šviesuoliai: Vaižgantas,
Maironis, Dovydaitis, Basanavičius, Jakštas, Šalkauskis, ką mes šiandieną
turėtume? Lietuvos šviesuoliai mums paliko dvasinius turtus, nes jie patys buvo
dvasiniai turtingi ir vadovavosi krikščionybe, kurios pradininkas yra Jėzus Kristus,
o jis kiekvieną kviečia: Jam atsiverti, priimti Jo tiesas, Jo kelią ir Jo įsakymus.
Su Kristumi būsime tvirti, nugalėsime sutiktas kliūtis, labai atsakingai
kursime savo gyvenimą ir padėsime tai daryti savo artimiesiems.
Linkiu visiems atsisakyti
okupacinio palikimo – ateizmo nuodų galvosenoje, kalbose, elgesyje ir kasdieniniame
gyvenime. Amen.
B 4 GAV. PROTO AMZIUS 2015m.
Kiekvieno žmogaus, šeimos,
tautos gyvenime ir net pasaulyje yra gausu gerų žinių. Jeigu būtų tik blogos
žinios, gyventi pasidarytų neįmanoma. Vis dėl to spauda, radijas, televizija
mums pateikia daugiau blogų žinių: apiplėšė, išžagino, nužudė, sudegė, dingo be
žinios, pagrobė, pardavė, išsilaužė, senelius sumušė ir apiplėšė, įvyko eismo
avarijos, kilo politiniai konfliktai, karo veiksmai ir kita. Iš šitų pranešimų
negalima spręsti, kad pasaulyje daugiau blogio, negu gėrio. Tiesa, yra daug
tamsos ir įvairių blogybių, bet yra ir daug šviesos, gerumo, atjautimo,
labdaros...
Mes galvojame, kad būtų
naudinga, prasminga, jeigu per radiją ir televiziją būtų daugiau pranešama,
spaudoje rašoma apie gėrį, kuris kasdieną tikrai reiškiasi pasaulyje ir Lietuvoje. Pavyzdžiui motina daugelį metų
globoja, prižiūri invalidą savo vaiką, žmona jau keliolikti metai slaugo
sergantį vyrą ir jo neiškeičia į jaunesnį... Tačiau blogis daugiau krinta į
akis, o gėris lyg savaime suprantamas reiškinys ir dėl to nesistebime. Mes
kenčiame tik nuo blogio, kuris yra labai įvairus. Tada mes klausiame, iš kur
tas blogis? Iš kur kyla mūsų piktos apkalbos, kai pamatome kaimyno šeimoje
atsiradusį blogį? Kodėl mes nesidžiaugiame, kad kita šeima yra gausi ir visi tarpusavyje
gražiai sugyvena?
Amerikoje, laikraštis
,,Miamo naujienos“ pradėjo skelbti tik geras žinias ir nutylėjo apie bet kokį
blogį. Taip elgėsi dėl to, kad nenorėjo skaitytojų iš pat ryto supažindinti su
blogomis, nelinksmomis pasaulio naujienomis. Visi pranešimai apie nusikaltimus,
katastrofas, karus buvo nespausdinami. Rašė tik apie gerus, šviesius įvykius.
Laikraščiui nepasisekė šis
bandymas aprašyti tik gerasias naujienas. Ne todėl, kad žmonės pageidautų vis
naujų blogybių: užmušimų, apgavysčių, įvairių žiaurumų. Ne. Žmonėms pasirodė,
kad laikraštis tapo netikras, nenormalus, nes pasaulis nėra vien tik geras, o
yra ir blogybių. Tokiu būdu diena su geromis naujienomis lyg niekam netarnauja.
Blogis yra kasdieninė tikrovė. Net šv. Rašte yra kalbama apie blogį. Jėzus
pasakė: ,,Jų darbai buvo pikti“.
Praėjęs XX amžius yra
vadinamas blogio ir žiaurumų amžiumi, nes jame buvo du pasauliniai karai,
nusinešę 65 milijonus gyvybių. Reikia dar prisiminti pokario metus, kai
įvairiuose lageriuose, kalėjimuose, Lietuvos miškuose buvo žvėriškai žudomi
jauni žmonės – partizanai. Jų žuvo virš 20 000 nelygioje kovoje. Tačiau čia
netinka žodos ,,žvėriškas“, nes joks gyvulys ar žvėris nepadaro taip, kaip
padaro žmogus. Todėl nėra žvėriškų žiaurumų, o yra tik žmogiškas žiaurumas.
Taip pat neteisinga sakyti,
kad XX amžius buvo tik blogas ir žiaurus. Visais amžiais buvo žmogiškų
žiaurumų. Štai Anglijos karalius Henrikas VIII norėjo nukankinti kardinolą
Reginaldo, nes jis priešinosi bedieviškiems karaliaus planams. Kai jam nepavyko
suimti kardinolo, tai areštavo jo motiną, 90 metų senutę ir ją pasmerkė mirti.
Nuosprendį vykdantis budelis buvo toks nevykėlis, kad kelis kartus kirto kirviu
į galvą, kol senutė numirė. Reikia pastebėti, kad toks žmogiškas žiaurumas
anksčiau atsitikdavo tik aukštuomenėje, o dabar pas mus, ateizmo suluošinti
žmonės, taip pasielgia net kaimuose: moteris su virtuviniu peiliu nudūrė savo
vyrą ir pasodinta į kalėjimą...
Paprastų žmonių gyvenime
dažniau pasitaiko gražių pavyzdžių. Štai vienai motinai gimė sūnelis. Po kurio
laiko pastebėjo, kad jis gimė kurčias. Ji žinojo, kad tokius invalidus galima
išmokyti kalbėti, rašyti. Pradėjo su juo užsiiminėti. Reikalingų žinių gavo iš
defektologijos instituto. Tai buvo
nepaprastai sunkus darbas. Motinai padėjo vyras ir vyresnė duktė. Berniukas
išmoko kalbėti, skaityti, rašyti. Motina negailėjo jėgų ir laiko. Dirbo su juo
daug, kantriai ir ilgai. Kita motina jos vietoje būtų peržegnojusi vaikelį ir
palikusi invalidu.
Kitas atsitikimas. 18 metų
kanadietis siekė sportinės karjeros. Pradėjo
vis dažniau skaudėti kelio sąnarį. Gydytojai nustatė vėžio ligą. Jam
koją nupjovė ir pritaikė protezą. Ligoninėje jis matė žmonių kančias ir pasiryžo
likusį gyvenimą kovoti su vėžio liga. Ką jis sugalvojo daryti? Bėgti per Kanadą ir surinkti milijoną dolerių
fondui - kovai su vėžio liga. Daug mankštinosi, įvaldė protezą taip, kad
kasdieną nubėgdavo 25 kilometrus. Pradėjo balandžio mėnesį, o po dviejų mėnesių
jo žygį sekė visa Kanada per TV. Rugpjūčio mėnesį jau buvo nubėgęs 5300
kilometrų ir surinkęs pusantro milijono dolerių. Tačiau jam sveikata vėl
pradėjo blogėti. Vėžys persimetė į plaučius. Jaunuolis atsigulė į ligoninę, bet
aukos – doleriai ir toliau plaukė į jo įsteigtą fondą. Sveikatai pagerėjus jis
atėjo į Kanados parlamentą, kur iškilmingai jam įteikė aukščiausią valstybės
apdovanojimą.
Mes netapsime bėgikais, kaip
anas jaunuolis invalidas. Ne vienai motinai neteks auginti ir auklėti savo
kurčią vaiką. Mes kiekvienas galime bėgti pareigos ir darbo kviečiami su
gerumu, kantrybe, gražiu pavyzdžiu kitiems: su kasdienine malda ir sekmadieniu
Mišiomis... Tai bus mūsų darbai, anot Evangelijos, ,,atlikti Dieve“ ir mūsų
dėka bus mažiau blogio širdyje, šeimoje, aplinkoje, parapijoje ir valstybėje.
Mums bėgimo gaires nurodo
Bažnyčia, kai pabrėžia maldos, pasninko ir susivaldymų reikalingumą. Tie
žodžiai kai kam skamba senoviškai, bet jų turinys tikrai katalikiškas ir
prasmingas. Mūsų malda – tai pokalbis su Dievu ir bendravimas su Juo. Pasninkas
– tai griežtumas sau, sutramdant ne tik skrandžio norus, bet ir savo liežuvį,
blogus jausmus ir norus. Susivaldymas – tai atsisakymas visko, kas veda į
blogą, į nuodėmę. Visa tai yra kova su blogiu ir pikta mumyse bei pasaulyje.
Taip darykime ir po Gavėnios. Amen.
B3GAV06 DIEVO
NAMAI
Jėzus Kristus apie save pasakė: ,,Mokykitės iš manęs, nes aš romus ir
nuolankios širdies“(Mt 11,29). Apaštalai ir minios žmonių iš jo visada girdėjo
pamokančius palyginimus, palaiminimus, švelnius, guodžiančius žodžius. Šios
dienos Evangelija parodo Kristų visai kitokį, neatpažįstamą. Su rimbu rankoje
jis varto šventykloje prekeivių stalus, varo lauk avis ir jaučius. Šventovę
prižiūrėti, tvarkyti, valyti buvo kunigų ir jų tarnų darbas. Niekas kitas
neturėjo teisės šeimininkauti šventykloje. Todėl įsižeidę žydai klausė Jėzų,
kokią teisę jis turi taip elgtis? Ir kitus žmones nustebino Jėzaus elgesys
šventykloje. Jie visada matė Jėzų užjaučiantį, gydantį, atleidžiantį, o dabar
jis rūstus ir negailestingas. Jėzus savo elgesį paaiškino suprantamai ir
trumpai: ,,Mano namai turi būti maldos namai, o jūs pavertėte juos plėšikų
lindyne“(Lk19,46).
Tikriausiai to meto žmonės nesuprato Dievo garbei skirtosios šventyklos
šventumo, nes ten buvo prekiaujama, o tuose namuose turi būti teikiama pagarba Dievui
ir apeigos atliekamos šventai. Tas Kristaus paaiškinimas galioja visiems visų
laikų žmonėms. Visur ir visada turi būti šventa tai, kas daroma Dievo garbei.
Dievo namai – mūsų bažnyčios negali būti pasimatymų, pasirodymų, pasikalbėjimų
vieta. Čia yra altorius, kur aukojama Kristaus auka, čia yra tabernakulis, kur
švč. Sakramente pasilikęs Jėzus, čia yra sakykla, kur skelbiamas Dievo žodis,
čia yra klausykla, kur atgailaujantys sutaikomi su Dievu.
Šis Gavėnios sekmadienis mus kviečia prisiminti ir kitokias šventyklas.
Apaštalas šv. Paulius savo laiške korintiečiams rašo: ,,Ar nežinote, kad jūsų
kūnas yra šventovė jumyse gyvenančios Šventosios Dvasios, kurią gavote iš
Dievo...?“ (1Kor 6,19).
Kiekvienas iš mūsų prieš šventes susitvarkome savo kambarius, apvalome savo
gyvenamąją aplinką. Taip pat ir bažnyčiose pasipuošiame prieš atlaidus,
Kalėdas, Velykas. Tikinčio žmogaus gyvenime už viską svarbiau jo dvasinis
apsivalymas, sąžinės reikalų sutvarkymas geroje išpažintyje.
Vienoje nuošalioje vietoje tarp vietinių gyventojų darbavosi jaunas
gydytojas. Buvo geras specialistas, jautrus žmonių negalioms, bet stokojo
stiprios valios. Jis dažnai vartojo tai, ką pats kitiems draudė vartoti. Iš
pradžių jis piktnaudžiavo alkoholiu, o vėliau ir narkotikais. Jis suprato, kad
jau klimpsta į baisų liūną ir nebeturi atramos. Kartą išėjo į mišką grybauti ir
ten pasiklydo. Bevaikščiodamas labai pavargo. Suradęs upelį, panoro atsigerti.
Vanduo buvo skaidrus ir tyras. Pasilenkęs gerti vandenyje kaip veidrodyje jis
pamatė savo veidą ir išsigando: ,,Nejaugi tai aš?- nustebęs paklausė. Tai buvo
jam naujas praregėjimas. Jis suprato, kad alkoholis ir narkotikai iškreipė jo
veidą. Po šios ekskursijos į mišką gydytojas surado bažnyčią ir pirmą kartą
atliko viso gyvenimo išpažintį. Jis pakilo iš nuodėmės liūno ir blogųjų
įpročių.
Katalikų Bažnyčia įpareigoja kiekvieną kataliką bent kartą per metus,
velykiniu laikotarpiu atlikti išpažintį. Tuomet išpildomas ir kitas svarbus
Bažnyčios įsakymas, tai yra velykinės Komunijos įsakymas. Labai gerai elgiasi
tie, kas savo sąžinę nuvalo susitaikymo sakramente kiekvieną mėnesį arba po
kiekvienos sunkesnės nuodėmės, išpažinties neatideda vėlesniam laikui. Išpažintis
– gera proga kritiškai pažvelgti į save, nes kasdienybėje greičiau kitus
pamatome ir sukritikuojame. Kas supranta išpažinties vertę, tam ji nėra sunki
našta. Be to, išpažintis nėra tik nuodėmių atleidimas. Per ją gauname
pašvenčiamąją malonę, susigrąžiname tą dovaną, kurią gavote per Krikšto
sakramentą ir atgauname nuopelnus, įsigytus už gerus darbus. Geriausiai parodo
atgailos sakramento vertę jo padariniai, kuriuos atskleidžia Evangelijos
minimas sūnus palaidūnas, kuris po ilgų klaidžiojimų sugrįžo pas savo tėvą. Mus
stebina tėvo gerumas. Jaudina tai, kad jis taip greitai visa atleido. To ne
gana. Tėvas tuojau liepė tarnams: atnešti geriausią drabužį ir jį apvilkti, užmauti jam ant piršto žiedą,
apauti kojas, iškelti didelį pokylį ir linksmintis, ,,nes šis mano sūnus buvo
miręs ir vėl atgijo, buvo pražuvęs ir vėl atsirado“(Lk 15,24).
Per sunkią nuodėmę mes liekame žuvę, o tik susitaikymo sakramentas mus vėl
dvasiniai atgaivina. Kai kas skundžiasi, kad išpažintis yra sunkiausia
krikščioniška pareiga. Tačiau ar ne mes patys
išpučiame tuos sunkumus? Ne
vienas katalikas savo širdyje maištauja: kaip gali Bažnyčia reikalauti, kad aš
svetimam žmogui išpažinčiau savo slapčiausias nuodėmes? Neužmirškime, kad
katalikų kunigas turi Kristaus įgaliojimus: ,,Kam atleisite nuodėmes, tam jos
bus atleistos, kam sulaikysite - sulaikytos“. Kunigai veikia ne savo, bet
Kristaus vardu, jo Evangelijos dvasia. Kai einame išpažinties, prisiminkime, ką
pasakė Jėzus Kristus: ,,Danguje bus daugiau džiaugsmo dėl vieno atsivertusio
nusidėjėlio negu dėl devyniasdešimt devynių teisiųjų, kuriems nereikia
atsiversti“ (Lk 15,7).
Į Ženevos vyskupą Pranciškų Salėzą kreipėsi vyriškis, kažkada buvęs
praktikuojantis katalikas, bet ilgainiui apsileido ir atšalo. Save teisindamas jis sakė vyskupui:
,,Bet ką apie mane pagalvos kunigas, kuriam aš išpažinsiu savo visas nuodėmes?“
Į tai vyskupas atsakė: ,,Kunigas apie tave pagalvos: tai šventas žmogus, nes
tik šventieji atvirai ir nuoširdžiai išpažįsta savo nuodėmes“.
Reikia pastebėti, kad mūsų katalikiškoje Lietuvoje labai sumenkėjo
išpažinties praktika. Žmonės dažnai su nuodėmėmis ištisus mėnesius eina priimti
šv. Komuniją. Kaip to pasėka – žmonių dorovė, religinis sąmoningumas nusmuko
iki negirdėto lygio.
Sovietmečiu daug Lietuvos bažnyčių buvo išniekintos, paverstos sandėliais.
Šiuo metu dauguma jų jau sugrąžintos, suremontuotos, vėl pašventintos. Jose vėl
aukojama Kristaus auka, skamba Dievo žodis, dalinami sakramentai, maldomis ir
giesmėmis garbinamas Dievas.
Šiandieną dar prisiminkime savo širdies šventovę. Ar nereikia jos
restauruoti, atnaujinti, išpuošti? Kaip tai padaryti? Reikia ateiti į bažnyčią,
gerai pasiruošti ir nuoširdžiai atlikti
išpažintį, kad sielos šventovė būtų papuošta ir pašventinta.
Melskime sau ir savo tautai Šventosios Dvasios dovanų, kad per šią gavėnią visi tikintieji ir net
pasyvūs, apsileidę atnaujintų savo sielos šventovę. Amen.
B 2 Gavenios AR JIE LAIMINGI?
Menininkas nupiešė labai prasmingą paveikslą ir jį pavadino ,,Laimės
medžioklė“. Paveikslas vaizduoja, kaip siauru tiltu virš bedugnės skubiai joja
jaunuolis. Jis vejasi laumę – gyvenimo laimę, pavaizduotą žėrinčio stiklo
rutuliu. Vienoje rankoje laumė laiko karališką karūną, kita ranka moja
raiteliui. Laumės žvilgsnio spindesio
pavergtas jaunuolis skuba, skuba net užmiršęs pavojų – siaurą tiltą per
bedugnę. Jis nemato kelyje pasitaikančių žmonių. Žirgas sutrypia kažkokią
moteriškę, gal būt to jaunuolio motiną, kuri išėjo palaiminti savo skubančio
sūnaus. Sužaloja žaidžiančius vaikus, gal tai jo mažesnieji pusbroliai.
Jaunuolis nieko nemato, o tik laumę ir skuba ją pagauti. Tiltas baigiasi siauru
balkiu. Už jo tamsi bedugnė ir mirtis. Jeigu jaunuolis laiku to nepastebės, jis
pražus.
Tai kiekvieno jauno žmogaus paveikslas, nes visi gaudo laimę: kas tikrąją,
o kas įsivaizduotą. Laimės troškimas įgimtas kiekvieno žmogaus širdžiai.
Štai jau vaikas, žaisdamas su kitais vaikais, nesijaučia laimingas. Jis
nori būti stipresnis, didesnis, apsukresnis, bet tas noras jam neįvykdomas. Jis
galvoja, kad nerūpestinga vaikystė jam neatneša džiaugsmo, laimės. Jis
įsivaizduoja laimę tik tada, kai bus didelis, stiprus ir savarankiškas.
Štai jaunuolis taip pat nori greitai tapti laimingu, turtingu, nuo
vyresniųjų nepriklausomu. Ar jam lengvai pasiseks? Kai akys pasirenka
nuodėmingą kelią, jis save labai suluošina. Šiandieną daug jaunų žmonių,
nusisukę nuo Kristaus šviesos, labai apsigavo, nusivylė ir, vietoj širdies,
suado akmenį, arba jie patys tapo kitiems akmeniu. Kai nepaklausė savo tėvų,
vyresniųjų pamokymų, perspėjimų, o stengėsi patenkinti savo prigimties geismus
ir nuodėmingus norus, tai dar daugiau apsiriko. Anksčiau ar vėliau pamatys, kad
jo gyvenimo kelyje buvo daug dumblo ir nešvarumų. Ar jo sąžinė nepasakys, kad
prabėgančioje jaunystėje daug prarasta, kad sėjos metu jis pasėjo daug blogos
sėklos. Ką jis jaus savo senatvėje, jei jos
sulauks ir amžinybėje? Ar jis būtų tiek daug suklydęs, pasirinkdamas laimę, jei
gyvenime būtų vadovavęsis Kristaus mokslo tiesomis, Dievo, Bažnyčios įsakymais?
Šiandieną nemaža dalis žmonių praleidžia savo gyvenimo dienas su tokiu
šūkiu: ,,Geriam visus skystimus, tik vanduo mus baugina“. Ar jie laimingi? Ar jiems
neskauda galvos po išgertuvių? Ar jų nekankina nuolatinis svaigalų troškulys?
Mes klausiame, ar šito laukia iš jų tėvai ir mūsų tėvynė Lietuva? Jų gyvenimas
galima palyginti į statinę be gerų lankų. Vieną dieną statinė išyra ir vynas
pasilieja į žemę, kur pavirsta purvu.
Kiek daug šiandieną girtaujama mūsų Tėvynėje? Ar nuo okupacijos pradžios
pradėjusieji svaigintis mūsų žmonės dar tebegyvena? Daugelio jų jau nebėra. Ar
atsilaikys prieš šį tvaną naujai pamėgusieji svaigalus, narkotikus? Ar ši
pražūtinga banga jų nenusineš? Taip, tikrai jie per anksti paliks šį pasaulį.
Dalis žmonių, ieškodami savo laimės, pasirenka nusikaltimų kelią. Anksčiau
ar vėliau jie sėda į teisiamųjų suolą ir būna įkalinami. Dar kiti savo šūkiu
skelbia: ,,Gyvenimas trumpas, todėl juo pilnai pasinaudosiu“. Ir visi matome,
kaip jie naudojasi. Ne tik eiliniai žmonės, bet ir valdžios viršūnėse sėdintys kas
kelinti metai keičia žmonas arba vyrus
ir net tuo giriasi per TV.
Autobuse, gretimoje sėdynėje kalbėjosi du pagėrę vyriškiai. Jie vienas
antram prisipažino: ,,Man tikrai pasisekė, kai vedžiau ketvirtą kartą“. Kitas
pasakė: ,,Su antra žmona sugyvenu geriau, negu su pirmąja“.
Štai kokius ,,laimėjimus“, galime pridėti socialistinius laimėjimus mums
atnešė svetima ateistinė ideologija, padiktuota okupacinės santvarkos. Tos
pasaulėžiūros ir šiandieną žmonės tebeveikiami ir stumiami nuo Dievo,
Bažnyčios, sakramentų, normalios šeimos ir maldos.
Ar vyras, moteris kada nors gali
prabilti į Dievą maldos žodžiais, jei neišsivaduoja iš bedieviškos ideologijos?
Daug šiandieną vyrų, moterų ir vos pražydusio jaunimėlio stengiasi iš
gyvenimo kuo greičiau viską atsiimti ir tampa galutiniai iščiulpti, sunaikinti.
Ar tai žmogaus laimė?
Tad kas gi gali mums parodyti tikrą kelią į laimę? Erškėčiais vainikuotas
Jėzus Kristus. Jis nešė kryžių, savo pervertomis rankomis visais amžiais rodo
kelią į žemiškąją ir amžinąją laimę.
Kasdieną šv. Mišiose Bažnyčia
kviečia: ,,Aukštyn širdis“. Šito užsidegimo mums šiandieną kaip tik labai
reikia. Nevilties, sunkumų, trūkumų slegiami pakelkime galvas ir širdis.
Matykime už mus pasiaukojantį Išganytoją, kuris klausia: ar tu tiki? Ar tu eini
į bažnyčią? Ar tu kasdieną meldiesi? Ar savo sąžinę nusivalai atgailos
sakramentu? Ar dalyvauji nekruvinoje
aukoje – šv. Mišiose?
Kai Jėzaus žvilgsnis pasiekė apaštalą Petrą, jis suprato savo kaltę ir
atgailojo visą gyvenimą. Daugiau jis nebeišsigynė Kristaus, bet paaukojo savo
gyvenimą ir gyvybę už Kristų. Kai Judas Iskarijotas išdavė Kristų, jis
neišlaikė Jėzaus žvilgsnio ir pasikorė. O kaip mes atgailausime už visus
nusižengimus Dievui, Bažnyčiai, sąžinei, artimui?
Prieš pakildamas į Taboro kalną Jėzus Kristus patyrė dykumoje velnio gundymus.
Bet jis visus juos atmetė. Sekdami savo Išganytoją ir mes gyvenime esame
gundomi, bandomi ir kaip silpni žmonės ne kartą suklumpame. Žinokime, kad tik
prisikėlę pasieksime amžiną laimę pas Viešpatį. Amen.
B 2 Gavenios MUSU
ATSIMAINIMAS
Kiekvieno žmogaus prigimtyje yra dieviškojo Kūrėjo paveikslas. Tai
paveikslas, į kurį mes privalome persimainyti. Jėzus Kristus pasakė: ,,Būkite
tobuli, kaip ir jūsų dangiškasis Tėvas yra tobulas“. O apaštalas šv. Paulius
net pakvietė: ,,Apsivilkite Kristumi“.
Kaip Jėzaus veidas ir drabužiai spinduliavo, taip ir mūsų mintys, žodžiai,
veiksmai, gyvenimas turi šviesti žmonių akyse ir garbinti dangaus Tėvą.
Kas šito persimainymo nepradeda šioje žemėje, tas niekuomet nepasieks pilno
persimainymo danguje, kada mums bus leista pakelti amžiną uždangą ir džiaugtis
amžinuoju džiaugsmu. Mūsų persimainymui šioje žemėje yra reikalinga dažna,
nuoširdi malda ir darbas. Jėzus Kristus ant Taboro atsimainė tada, kai meldėsi.
O prieš atsimainymą Jis kopė į aukštą kalną akmenuotu keliu ir kalbėjo
apaštalams apie būsimus kentėjimus.
Kai šv. Pilypas Neri melsdavosi, tai jo asmuo nušvisdavo nepaprasta šviesa.
Kai kada jo kūnas pakildavo nuo žemės ir pasilikdavo ore, lyg jis neturėtų
svorio. Tas nuostabus persimainymas, kurį šventuose žmonėse padaro malda, gali
įvykti ir mūsų sielose, kai su giliu tikėjimu, nusižeminimu dažnai ir nuoširdžiai
meldžiamės.
Malda pripildo mūsų protą šviesos. Kai Mozė nulipo nuo Sinajaus kalno, kur
jis kalbėjosi su Dievu, jis turėjo apšviestą protą, kad du šviesūs spinduliai
veržėsi iš jo galvos, tarsi du šviesūs ragai. Kai mes tinkamai meldžiamės, ne
tik tariame maldos žodžius, bet ir paskęstame pokalbyje su Dievu. Kūrėjas
klauso mūsų nužeminto balso, surenka visus mūsų širdies atodūsius ir priima
mūsų troškimus.
Kai žmogus turi progos susitikti ir pasikalbėti su Popiežiumi, tą momentą
fotografas nufotografuoja, tai nuotrauką pasirodo draugams, ją pasiunčia į
laikraščius. Mes gi turime laimės kalbėtis su Dievu. Ir kiekvieną minutę galime
tai padaryti. Koks geras Viešpats, kurs mums paliko maldą.
Šv. Tomas tuoj pat melsdavos, kai turėdavo kokį nors sunkumą ir jo protas
nušvisdavo. Panašiai darykime ir mes. Kai būsime susirūpinę, melskimės ir
gausime ramybę. Kai būname puolami pagundų, melskimės ir mes jas nugalėsime.
Kai pradėsime abejoti savo tikėjimu, melskimės ir mūsų tikėjimas sustiprės.
Malda pripildo mūsų veiksmus šviesos. Vienuolyno naujokė pabeldė į šv.
Teresėlės celės duris. Prie lango ji mikliai kažką siuvo, norėdama pabaigti
savo darbą. Jos kambarėlis buvo pripildytas kažkokios malonios šilumos ir gaivinančio
kvapo. Jos veide spindėjo džiaugsmas. Naujokė buvo tuo nustebinta. Ji išdrįso
Teresėlės paklausti: ,,Apie ką mąstote?“ Teresėlė atsakė: ,,Mąstau apie Tėvą
mūsų. Taip yra malonu vadinti Dievą mūsų Tėvu...“ Ir jos akyse spindėjo ašaros.
Šitą pavyzdį primenu jums, kurie kiekvieną dieną praleidžiate ruošiant
valgius, tvarkant, puošiant butą. Pasekite šv. Teresėlės pavyzdžiu. Jei
darbuojantis savo širdį pakeltumėte maldoje ir sukalbėtumėte maldas, kurias
mintinai mokate, tai kiekvienas jūsų darbas pasikeistų ir būtų tarsi spindintis
drabužis.
Tą pavyzdį primenu tiems, kurie priversti dirbti sunkų, nuobodų darbą. Laikas
nuo laiko prisiminkite Viešpatį ir jam pasiųskite savo atodūsius, paaukokite patirtą
nuovargį. Tada visos darbo dienos taptų šviesesnės, kaip buvo šviesūs Jėzaus
drabužiai jo atsimainymo valandą ant Taboro.
Kviečiu atsiminti tą pavyzdį visus, kurie mokosi, studijuoja ar darbuojasi
kabinetuose. Jei prie kiekvieno puslapio, kurį skaitot arba rašot, pakeltumėte
savo širdį į Dievą, tai gerais darbais pripildytumėte savo amžinojo gyvenimo
knygą.
Malda pripildo visą pasaulį šviesos. Štai šv. Antanas, gimęs 251m. Romoje,
turtingoje šeimoje, septyniasdešimt metų gyveno tyruose, miegojo ant akmens ar
ant žemės. Maitinosi duona ir vandeniu, pasninkavo net keturias dienas iš
eilės. Kartą jį aplankė vienas išminčius ir paklausė, kaip jis galįs pakęsti tą
vienatvę be knygų? Šv. Antanas atsakė: ,,Mano knyga yra visa Dievo sutvertoji
gamta. Aš atskleidžiu dievišką knygą“.
Kai meldžiamės, visas pasaulis atrodo gražiau ir skatina melstis dar
daugiau. Paukšteliai savo čiulbėjimu, blizgančios žvaigždės danguje ir dangaus
mėlynė, laukų ir sodų gėlės, visa mus pakelia ir guodžia. Štai dėl ko visus
daiktus šv. Pranciškus Asyžietis vadino broliais ir seserimis.
Šv. Rašto, Pradžios knygoje, 32 skyriuje aprašomas toks atsitikimas iš
Jokūbo gyvenimo.
Aušo rytas. Jokūbas savo žmoną ir vaikus perkeldino per patvinusį, sraunų
upelį ir pargabeno visa, kas jam priklausė. Pats dar pasiliko šitoje upelio
pusėje.
Iš miško išlindo žmogus ir artinosi
jam grūmodamas. Ištvinęs upelis neleido Jokūbui pabėgti. Prasidėjo baisios vyrų
imtynės. Pirmieji rytmečio spinduliai jau šypsojosi medžių viršūnėse, o Jokūbas
smūgiu už smūgį atsilygindavo. O smūgiai buvo stiprūs. Pavargęs nepažįstamasis
jam tarė: ,,Leisk man eit, nes jau išaušo“.
Stipruolis Jokūbas jam atsakė: ,,Aš tavęs nepaleisiu, kol tu manęs
nepalaiminsi“.
– Koks tavo vardas? – paklausė nepažįstamasis.
– Jokūbas.
–Dabar ne vien Jokūbu tu vadinsies, bet taip pat ir Izraeliu arba tuo,
kuris mokėjo kovoti su Dievu“. Taip pasakęs jis išnyko. Tai buvo angelas. (
32,21-31).
Ar ši kova nėra žmogaus gyvenimo paveikslas? Kiekviena diena atneša savo
erškėčius ir savo rūpesčius. Atsitinka, kad žmogus labai nuliūdęs, nes mato
būsimus vargus, sunkumus. Jis pradeda murmėti: ,,Būtų geriau niekada
neatsibusti“.
Nesiduokime apgaunami. Atpažinkime Viešpaties atsiųstą angelą, kuris ateina
kartu kovoti su mumis. Jei norime atsimainyti, neturime išsigąsti vargų ir
darbų. Paimkime kryžių, jį bučiuokime ir sakykime: ,,Mano Jėzau, tu šioje
žemėje dirbai ir veikei per 33 metus. Dabar ilsėkis, dabar mano eilė kovoti ir
kentėti“.
Mano eilė kovoti ir kentėti – kartokime dvasinių sunkumų metu, kai pasidaro
sunku sutramdyti savo būdą, kai atrodys,
kad neįstengsite iš širdies išrauti blogų jausmų, pavydo, neapykantos...
Šv. Grigorijus pastebi. Kiekvieną Jėzaus skausmą, pažeminimą seka
atlyginimas: džiaugsmas ir garbė. Štai Jėzus gimsta gyvulių tvartelyje,
didžiausiame skurde, neturte, bet danguje gieda angelai, nušvinta šviesi
žvaigždė, ateina trys išminčiai su dovanomis.
Jėzus ant Jordano kranto kaip koks nusidėjėlis prašo Joną Krikštytoją
pakrikštyti. Tačiau balsas iš dangaus šaukia, kad jis yra nekalčiausias ir
mylimiausias Dievo Sūnus.
Jėzus apaštalams praneša, kad eina į Jeruzalę kentėti ir mirti ant
kryžiaus. Po šešių dienų ant aukšto kalno viršūnės Jis apsuptas garbės: Mozė ir Elijas paliudijo Jo
dievystę.
Mirtis Jėzų nugalėjo. Jo kūnas, išteptas kvepalais, jau guldomas į kapo
rūsį. Tačiau trečią dieną kapas atsidaro, kūnas prisikelia iš numirusių, jį
apsupa garbe ir amžina jaunystė jį linksmina.
Taip bus ir mums, tikintiesiems. Kiekviena malda, kiekvienas darbas bei
vargas yra atlyginamas paguoda, džiaugsmu. Paskui būsime atlyginti amžinu
atsimainymu. Amen.
B 1 GAV. NE VIENA DUONA
Trečiadienį, Pelenų dienos pamaldose buvo pašventinti pelenai ir bažnyčiose
kunigai jais pabarstė kiekvieno pamaldų dalyvio galvą. Pradėjome Gavėnios
laikotarpį, kada tikintieji stengiasi uoliau atlikti savo religines pareigas,
nes prisimena Kristaus pasninką dykumoje ir jo gundymą.
Miestų parapijose per Gavėnią kunigai ruošia tėvus, kurie didįjį Šeštadienį
norės pakrikštyti savo kūdikius, vaikus. Prisimenu, vienais metais didžiojo
Šeštadienio pamaldose krikštijau aukštąjį mokslą baigusią žurnalistę. Prieš tai
ją egzaminavau ir buvau nustebintas, kaip sąmoningai ji pasiruošė priimti
krikštą ir švč. Sakramentą. Ji buvo apsirengusi baltais drabužiais. Užbaigiant
krikšto apeigas jai buvo pasakyta: ,,Krikštu tapai nauju Dievo kūriniu, panašiu
į Kristų. Šis baltas drabužis tebus tavo nepaprasto išaukštinimo ir nekaltumo
ženklas. Tavo artimieji temoko tave žodžiu, teskatina geru pavyzdžiu, kad
nekalta ir šventa laimėtum amžinąjį gyvenimą“. Įteikiant degančią žvakę buvo pasakyta: ,,Deganti žvakė tegu primena tau Kristų –
mūsų šviesą“.
Gražios krikšto apeigos yra tik simbolinė išraiška tų lūkesčių, kuriuos
puoselėja Bažnyčia, teikdama Krikšto sakramentą tiek vaikams, tiek suaugusiems.
Mums nuo krikšto praėjo vieniems daugiau, kitiems mažiau metų. Šiandieną,
pirmąjį Gavėnios sekmadienį, kiekvienas save paklauskime, ar pateisinau
Bažnyčios lūkesčius? Ar esu katalikas tik krikšto metrikų knygoje, o
katalikiškos pareigos yra nuolat apleidžiamos? Ar neturiu ne trupučio kaltės,
kad mūsų šalyje tik 10 iš šimto pakrikštytų išliko ištikimi krikšto pažadams?
Jie kasdieną praktikuoja maldą, sekmadieniais dalyvauja šv. Mišiose,
reguliariai priima sakramentus, ypač neapleidžia velykinės išpažinties. Ir mes nerimaudami
klausiame, o kur dingo kiti?
Džiaugiamės, kad ištrūkome iš sovietinės priespaudos, buldozerinio ateizmo.
Didžiuojamės, kad tapome Europos sąjungos nariais. Gėrimės gausybe prekių,
kokių nebuvo per visą Lietuvos istoriją. Jaučiamės saugūs Nato globojami.
Tačiau nenorime matyti, kad diena iš dienos silpnėja mūsų dorovinis atsparumas,
klesti korupcija, įvairūs nusikaltimai, nuolat pasireiškia nusikalstami
susivienijimai, kurie savo išpuoliais baugina nekaltus žmones. Kodėl dvasinės
vertybės tapo visai nereikalingos lietuviams? Juk jos lemia tautos dorą,
kultūrą, išlikimą. Daugelį kartų yra patirta, jei nepaisoma Dievo įsakymų, tai
jokia teisėsauga ir švietimas neduos gerų vaisių.
Panevėžio Vyskupijos kunigas J. Lomanas kadaise parašė knygą ir ją pavadino
labai taikliai: ,,Kur eini, modernioji Europa?“ Ji išleista prieš 81 metus. Tuo
metu buvo labai aktualus rūpestis dėl Europos, nes rytuose viešpatavo
komunistinis rėžimas, o vakaruose skambėjo nacistiniai šūkiai. Didžiųjų
kaimynių grėsmė baugino Lietuvą. Kun. Lomanas, gyvenęs Pasvalyje, matė, jei žmogus
sukyla prieš Dievą, jis pranašauja žmonijai liūdną ateitį. Nepraėjo ne dešimt
metų ir suliepsnojo Antrasis pasaulinis karas, nusinešęs virš 50 milijonų
gyvybių. Kai kurioms valstybėms pasibaigęs karas atnešė naujas blogybes: okupaciją,
trėmimus, masines žudynes...
Kai šiandieną matome griūvančią tautos moralę kiekvienas privalome klausti:
,,Kur eini, demokratine Lietuva?“ Kas šiandieną galėtų sugrąžinti mūsų tautą
prie tų moralinių vertybių, kuriomis garsėjo Lietuva iki sovietinės okupacijos?
Kristus savo dievišką mokslą pradėjo skelbti ragindamas: ,,Atsiverskite ir
tikėkite Evangelija“ (Mk 1,15). Krikščionių gyvenime atsivertimas turi būti
nuolatinis veiksmas. Šiandieną labai rimtai save paklauskime, kas man nutiktų,
jei dabar mane pasišauktų Viešpats? Kaip atrodo mano krikšto drabužis: ar jis
švarus, tyras, ar suterštas ir subjaurotas?
Ar su juo galėčiau viešai pasirodyti?
Gerasis Dieve, kiek gyvenimo metų dar man atseikėjai? O
kaip pasiryžau praleisti šią gavėnią? Ją praleiskim taip, kad didžiojo
Šeštadienio pamaldose galėtume nuoširdžiai atnaujinti savo Krikšto pažadus.
Pirmiausia per šią gavėnią privalome rimtai peržvelgti savo religinį
gyvenimą. Ar Kristaus Bažnyčios atžvilgiu nepasidavėme nepalankiai nuomonei,
kuri, atrodo, dirbtinai šiandieną kažkieno kurstoma? Pažiūrėkime, kuo gyvena
jaunesnioji karta, kai jiems dvasiniai dalykai dar vis neįdomūs? Mėgavimasis
laisve, savęs nevaržymas dorovės reikalavimais, nevertinimas religijos, šeimos
ir atsidavimas nuodėmės malonumui veda mūsų tautą į išsigimimą. Kodėl taip yra?
Dabartiniai tėvai sovietinėje mokykloje buvo auklėjami ateistine pasaulėžiūra.
Jau nuo darželių į jų sąmonę buvo įdiegiamas ateistinis mąstymas, kad nėra
jokio Dievo, nemirtingos sielos, kad su mirtimi užsibaigia žmogaus gyvenimas.
Todėl tik kvailiai nesinaudoja gyvenimo teikiamais malonumais, o tikisi atpildo
po mirties. Taigi, ši pasaulėžiūra buvo perduota dabartiniams tėvams, kurie savo
elgesiu taip pat ateistiškai auklėja savo vaikus. Todėl, sovietmečio padarytos
žaizdos yra labai skaudžios ir jos užgis tik per kelias kartas, jeigu bus
palankios sąlygos.
Išsivadavome iš sovietinių gniaužtų, visokių prekių nuolatinio deficito ir
patekome į tokias sąlygas, kur mus apakino medžiaginių vertybių gausybė ir spindesys.
Tačiau pradėjome nuolat skubėti ir į pirmą vietą statyti įvairius buitinius
reikalus. Todėl vis mažiau surandame laiko maldai, sekmadienių šventimui,
katalikiškai spaudai ir pareigoms. Dažnas savo savaitgalius skiria poilsiui,
pramogoms, išvykoms, įvairiems renginiams, o po jų būna sunku fiziniai ir
dvasiniai.
Būtų gerai, kad šiandieną kiekvienas tvirtai pasiryžtume per gavėnią
atkurti savo nutrūkusią draugystę su Dievu, Kristaus Bažnyčia, Jos įsakymais.
Atsiminkime trečią Dievo įsakymą: sekmadienius švęsk ir pasistenkime atlikti
savo pareigas Dievui, savo sielai. Gavėnios metu kiekvienoje bažnyčioje bus
susikaupimo, atgailos dienos – rekolekcijos. Per jas padarykime savo dvasinio
gyvenimo reviziją. Dievo žodis iš Evangelijos, pamokslų ir nuoširdi išpažintis
– tai nauji impulsai atgaivinti ryšį su Dievu ir Jį susigrąžinti į savo širdį,
gyvenimo kasdienybę.
Prelatas Tulaba pasakojo tokį atsitikimą. Vienoje šeimoje jauna mergina,
kaip Evangelijos minimas sūnus palaidūnas, paliko savo tėvus ir išvyko į miestą gyventi.
Tėvas ilgai jos ieškojo ir surado viename didmiestyje. Ji buvo tapusi prostitute
– viešnamio preke. Tėvas tikėjos ją susigrąžinti į savo šeimą, bet dukra
atkirto: ,,Aš negrįšiu. Nenoriu turėti su jumis nieko bendro“. Verkdamas tėvas
jai kalbėjo: ,,Aš tik noriu, kad užmirštum viską ir būtum laiminga“. Dukra
prisipažino: ,,Niekas man nebesugrąžins laimės. Verčiau jūrai atiduosiu savo
kūną, negu tokia grįšiu į namus“. Tėvas ją maldavo: ,,Brangioji dukrele,
prisimink, kai sėdėjai man ant kelių ir glaudeisi prie mano krūtinės, o aš
pasakodavau tau pasakas...“ Staiga mergina pravirko ir suklupo prie tėvo kojų.
Apkabino jo kelius ir išverkė visą savo skausmą.
Šiandieną ne vienas jaunuolis ir mergina blaškosi nepajėgdami išsivaduoti
iš savo nuodėmingų įpročių: neskaistaus elgesio, priklausymo svaigalams,
rūkalams, narkotikams. Ši gavėnia jiems galėtų būti kaip gelbėjimo ratas
skęstančiam. Reikia jiems tik noro ir drąsos pasakyti sau: ,,kelsiuos ir eisiu
pas tėvą“. Taip pasakęs Evangelijos minimas sūnus palaidūnas buvo tėvo sutiktas
su džiaugsmu ir apdovanotas: gražiu drabužiu, brangiu žiedu ir dideliu pokyliu.
Jaunimas nemėgsta, kai jiems vyresnieji nurodinėja arba įsakinėja. Už juos
pasimelskime ir nuoširdžiai pakvieskime, tikėdami, kad Dievui nėra negalimų
dalykų. Amen.
(Pasinaudota pamokslu, esančiu žurnale ,,Bažnyčios žinios“ 2006m. Nr.3.
21-22 psl.)
Mano vardas Vajonė Strimaitienė, forma, Vajonė Strimaitienė Po 12 santuokos metų aš su vyru buvome vienoje ar kitoje ginčuose, kol galiausiai paliko mane ir persikėlė į Kaliforniją būti su kita moterimi. Jaučiau, kad mano gyvenimas baigėsi ir mano vaikai manė, kad daugiau nebematys savo tėvo. Aš stengiausi būti stipri tik dėl vaikų, bet nesugebėjau suvaldyti skausmų, kurie kankina mano širdį, širdį užpildė skausmai ir skausmai, nes buvau iš tikrųjų įsimylėjusi savo vyrą. Kiekvieną dieną ir naktį galvoju apie jį ir visada linkiu, kad jis sugrįžtų pas mane, aš tikrai buvau nusiminęs ir man reikėjo pagalbos, todėl internete ieškojau pagalbos ir atėjau į svetainę, kurioje manoma, kad dr. Osagiede gali padėti greitai sugrįžti. . Taigi, jaučiau, kad turėčiau jam pabandyti. Aš susisiekiau su juo ir jis man pasakė, ką daryti, ir aš padariau tai, tada jis padarė meilės burtą už mane. Po 48 valandų mano vyras man tikrai paskambino ir pasakė, kad labai pasiilgo manęs ir vaikų. Taigi nuostabu !! Taigi jis tą pačią dieną grįžo su didele meile ir džiaugsmu, atsiprašė už savo klaidą ir už skausmą, kurį sukėlė man ir vaikams. Nuo tos dienos mūsų santuoka dabar buvo stipresnė nei buvo anksčiau, viskas dėka daktaro Osagiede'o. jis yra toks galingas ir aš nusprendžiau pasidalinti savo istorija internete, kad dr. Osagiede tikras ir galingas burtininkas, kuris visada melsiuosi ilgai gyventi, kad padėtų savo vaikams nelaimės metu, jei esate čia ir jums reikia jūsų Ex atgal ar jūsų vyras persikėlė į kitą moterį, daugiau nebeverkite, susisiekite su šiuo galingu rašytoju. Jo kontaktinis el. Paštas šiuo adresu: doctorosagiede75@gmail.com arba „whatsapp“ telefonu +2349014523836
AtsakytiPanaikintiarba viber +2349014523836