TERESĖ NEUMAN gimė 1898 metais
balandžio 8 dieną, didįjį Penktadienį Vokietijoje, Bavarijos srityje,
Konnersreuto parapijoje. ( Mirė 1962 m. rugsėjo 18d.). Ji buvo vyriausioji
duktė iš keturių brolių ir keturių seserų. Tėvai buvo sulaukę sūnaus, kuris
gyveno tik kelias valandas. Apie jį nieko nesakė savo vaikams. Vėliau regėjimų
metu Teresė pažino savo brolį ir apie jį paklausė savo tėvą.
Teresė buvo tvirtos sveikatos,
kaip ir jos tėvai, broliai ir seserys. Buvo labai tvarkinga, uoli ir pavyzdinga
mokinė. Savo tėvus, kleboną, mokytojus ir drauges ji stebindavo savo meile
tiesai.
Kai būdavo skaitomi Jėzaus
Kristaus kančios aprašymai Teresė negalėdavo sulaikyti ašarų. Pirmos šv.
Komunijos dieną ji turėjo regėjimą, apie kurį tik vėliau pasakojo.
1914 metų vasarą kilo pirmasis
pasaulinis karas. Vyrai buvo paimti į kariuomenę. Visi darbai teko moterims.
Teresė pasirodė labai stipri. Ji lengvai kilnojo maišus iki 70 kilogramų. Kai
liko laiko nuo tarnaitės pareigų, ji augino gėles ir skaitė religines knygas.
1918 metais kovo 10 dieną,
gesindama kaimyno degantį namą, ji labai pavargo ir pajuto aštrų skausmą
nugaroje. Tempiant iš rūsio bulvių maišą
ji krito aukštielninka, susitrenkė galvą į laiptus ir apalpo. Galvoje buvo
didelė žaizda, kuri vėliau ilgai pūliavo. Ėmė silpnėti regėjimas. Lipdama
kopėčiomis nepataikė ant pirmojo laipto ir vėl nukrito ant galvos. Po šio
kritimo Teresė jau nebegalėjo skaityti. Prasidėjo dažni priepuoliai. Buvo
iškraipyti sąnariai, nebegalėjo valdyti kairės kojos, visiškai susuktos ir pritrauktos.
Iš ausų nuolat bėgo pūliai. Skrandžio sutrikimai ir keistas kaklo sutinimas vis
labiau apsunkino maitinimąsi. 1919m. kovo 17d. ji visiškai apako, neteko
klausos ir kalbos. Įsmuko du nugaros stuburo nareliai. Per žiemą paralyžius
progresavo. Pavasarį jos kojos neteko jautrumo. Visame kūne pasirodė pragulos,
kurios pūliavo ir dvokė. Teresė kentėjo ir sutiko su Dievo valia. Viešpats
pasirinko ją ypatingu įrankiu.
Šeši žymūs Vokietijos gydytojai
neįstengė jos pagydyti. Tačiau ji visiškai pasveiko per penkis, labai staigius,
vienas po kito sekusius stebuklingus išgijimus. Prieš tai regėjime jai pasirodė
Kūdikėlio Jėzaus Teresėlė, kuri buvo jos dangiškoji Globėja. Jai pranešė apie
staigius išgijimus ir naujas kančias. Visi gydytojai, kurie ją matė beviltiškoje
padėtyje ir bandė ją išgydyti, pamatę ją išgijusią, tvirtino, kad Teresės
staigūs išgijimai mediciniškai neišaiškinami.
1923m. balandžio 29d. suėjo 4
metai ir vienas mėnuo, kai Teresė visiškai apako. Tai buvo paskutinė novenos
diena, kurią kalbėjo Teresė, prašydama Kūdikėlio Jėzaus Teresėlės pagalbos.
Teresė staiga pastebėjo savo
palaidinę boluojant, paskui matė savo rankas, pamatė Kūdikėlio Jėzaus Teresėlės
graviūrą, pakabintą virš lovos. Kai į kambarį įėjo jaunesnė sesuo Kreščensa,
kurios dabar nepažino, nes per 4 metus ji stipriai paaugo, Teresė jos paklausė:
„Kas tu esi?” , bet ją tuoj pažino iš balso. Jos abi verkė iš džiaugsmo. Visi
namiškiai, kaimynai nustebo: „Teresė mato. Teresė vėl mato”, o Dr. Seidlas
nustatė stebuklingą išgijimą.
1925m. gegužės 3d. įvyko staigus
pagijimas iš gangrenos. Apie Teresės kairės kojos gangreną Dr. Seidlas išsireiškė:
„Tai blogas reikalas”. Jam atrodė, kad reikės koją amputuoti.
Teresė savo sesers Kreščensos
paprašė tarp tvarsčių įdėti rožės žiedų, kuriais buvo paliestas Kūdikėlio
Jėzaus Teresėlės kapas. Tas rožes jai padovanojo vienuolis karmelitas.
Po kelių minučių ji pajuto
skaudamoje kojoje stiprų dilgtelėjimą, paskui smarkų niežėjimą. Po to viskas
nurimo. Rytojaus dieną žaizda buvo visiškai išgijusi, apdengta jauna ir sveika
oda. Dr. Seidlas patikrinęs nustatė visišką, neišaiškinamą išgijimą. Kitas
gydytojas Dr. Frolichas šį išgijimą pripažino pačiu įspūdingiausiu ir
mediciniškai neišaiškinamu.
Nuo 1918m. spalio mėnesio Teresė buvo prirakinta prie
lovos paralyžiaus, kurį 5 gydytojai neišgydė. Ji pradėjo noveną į Kūdikėlio
Jėzaus Teresėlę. Novena turėjo baigtis sekmadienį, kai popiežius Pijus XI
paskelbė Teresėlę šventąja. Staiga aplink save pamatė šviesą meldžiantis, ji
išsitiesė po 6 su puse metų ir ligonės kairioji koja grįžo į normalią padėtį.
Tai įvyko 1925m. gegužės 17d. Skubiai iškviestas gydytojas dr. Seidlas nustatė:
pūliuojančios žaizdos nugaroje užgijusios, stuburkaulis sveikas, paralyžius
dingęs. Teresė viena galėjo atsisėsti ir atsistoti, o kitų palaikoma
vaikščioti.
1925 metais lapkričio 7dieną
Teresė, po didelio karščio ir staigių skausmų, atsigulė į lovą. Po kelių dienų
Dr. Seidlas įsakė važiuoti į ligoninę operacijai. Tačiau ir šį kartą ji
stebuklingai pasveiko. Kai klebonas paklausė, ar jai vėl padėjo šv. Teresėlė,
ji atsakė: „Taip. Ji man kalbėjo: „Kad pasaulis žinotų, jog yra aukštesnė
galia, tau nereikės daryti operacijos. Kelkis ir eik į bažnyčią, kad galėtum
padėkoti Dievui, bet tik tuojau. Tu dar daug kentėsi. Nei tų skausmų, nei
vidinių kančių nebijok. Tik su šia sąlyga gali prisidėti prie sielų išganymo. Reikia
vis daugiau atsižadėti savęs. Saugok savo kūdikišką paprastumą”.
1926 metų rudenį Teresė susirgo
bronchitu. Gydomas net stiprėjo ir išsivystė į plaučių uždegimą. Lapkričio 19
dieną, penktadienį, kruvinos ekstazės kančios ją taip nualino, atrodė ji tuoj
mirs. Klebonas suteikė Ligonio sakramentus. Į jos vieną ranką įdėjo žvakę, kitą
– kryželį. Staiga žvakė ir kryželis iškrito. Teresė, pakilo lovoje ir spindinčiu
veidu tiesė rankas pirmyn. Tik jai girdimas balsas kalbėjo: „Išganytojas
džiaugiasi, matydamas tave taip atsidavusią. Tu dar nemirsi. Tu dar daug
kentėsi, kad palaikytum kunigus jų vykdomame sielų išganymo darbe”.
Po šio paskutinio išgijimo Teresė
visiškai išsilaisvino iš įvairių ligų, kurios ją laikė sukaustę 6 su puse metų.
Nuo dabar Teresės gyvenime prasidėjo antgamtiniai reiškiniai.
1. Visiškas ir nuolatinis pasninkas, kuris tęsėsi
per visą likusį jos gyvenimą – 33 metus. To fakto nepaneigė net aršiausi
Teresės priešininkai.
2.Gautos stigmos ir kiekvieno penktadienio
ekstazės – Kristaus kančios išgyvenimai.
3.Kiti įvairūs regėjimai.
4.Kalbų dovana, aiškiaregystė ir aiškiagirdystė.
5.Pranašystės dovana ir biliokacija.
6.Įvairūs vidiniai balsai ir eucharistiniai
reiškiniai.
1927m. Kalėdų laikotarpyje Teresė
sužinojo, kad vienas kunigų Seminarijos klierikas serga sunkia gerklės liga. Dėl
to jam gali tekti palikti Seminariją – atsisveikinti su kunigystės pašaukimu.
Teresė meldėsi, kad Dievas jai perteiktų ano klieriko ligą. Klierikas staiga
visiškai išgijo, o Teresė nuo to laiko nebegalėjo priimti ne trupinėlio maisto.
Net viso komunikanto negalėjo priimti. Duodavo tik dalelę šv. Komunijos,
suvilgytos vandenyje. 1934m. birželio 30 dieną tas jaunuolis, jau kunigas,
aukojo pirmąsias šv. Mišias. Tą dieną Teresės gerklės skausmai buvo tokie
dideli, kad ji negalėjo kalbėti. Šie skausmai praėjo, kai kunigas Mišiose
ištarė konsekracijos žodžius.
Apie visišką Teresės pasninką sužinojo Ratisbonos
arkivyskupas, kuriam priklausė Konnersreuto parapija. Jis pasiuntė stebėtojus,
kad ištirtų, kas vyksta su Terese Neumanaite. Ir kreipėsi į mokslininkus,
norėdamas sužinoti, kiek gali išgyventi žmogus negėręs ir nevalgęs. Atsakymas
buvo toks: maždaug 11 dienų. Tada pavedė stebėti Teresę Neumanaitę. Dr. Seidlas
pakvietė nemažą skaičių žmonių ją stebėti. Tyrimai tęsėsi 15 dienų – nuo 1927m.
liepos 13d. iki 28 dienos. Stebėtojai neišleido iš savo akių Teresės nei dieną,
nei naktį. Per 15 dienų Teresė nepriėmė jokio maisto, išskyrus vandenyje suvilgytą
šv. Komuniją, kas sudaro 0,33 gr. ir 3 arbatinius šaukštelius vandens. Kraujyje
nerado pasninkavimo ženklų. Jos svoris liepos 13 ir 28d. buvo tas pats. Penktadieniais
išgyveno Kristaus kančią. Tada ištekėdavo daug kraujo ir ji netekdavo 4 kg
svorio. Sekantį rytą ji priimdavo šv. Komuniją ir jos svoris vėl 55 kg. Tyrimų
duomenys buvo viešai paskelbti.
Su badaujančiais būna taip: jiems greitai išdžiūsta
burna, silpnėja širdies veikla, dažnėja kvėpavimas ir darosi paviršutiniškas, o
organizmas liesėja ir senka jėgos.
Pasaulyje
garsus badautojas Succi išlaikė 30 dienų, bet jis gėrė vandenį, o Teresė nuo
1927m. Kalėdų nepriėmė jokio skysčio. Žmogus be vandens gali išgyventi tik 2
savaites. Nežiūrint į tai, kad Teresė nesimaitino, negėrė skysčių, ji buvo
stipri. Namuose dirbo visus namų ruošos darbus, bet vengė darbo, kuris
reikalavo didesnės fizinės jėgos. Tai sukėlė širdies žaizdos kraujavimą –
kraujoplūdį. Ji mėgo gėles, turėjo savo darželį, puošė bažnyčios altorius,
lankė ligonius, vargšus ir priiminėjo daug lankytojų.
Mistinių reiškinių aršus
priešininkas – Erlangeno universiteto prof. Dr. Ewaldas specialiai buvo
pakviestas stebėti, ar Teresė iš tikrųjų visiškai nieko nevalgo ir negeria.
Štai ką jis pasakė apie dr. Seidlo pravestą tyrimą: „Keturios slaugės su foto aparatais
rankose labai tiksliai vykdė dr. Seidlo nurodymus ir jos šį įsakymą tobulai
įvykdė“.
Teresė nieko nevalgydama išgyveno 33 metus.
Kai žmonės stebėjos, kaip ji gyvena be maisto, ji atsakydavo: ,,Aš kasdieną
priimu švč. Sakramentą, o Kristus pasakė: ,,Mano Kūnas tikrai yra valgis“.
Nuo 1929m. pradžios Teresė Neumanaitė visiškai
nemiegojo. Anksčiau jos miegas trukdavo apie 2 val. per parą.
Kas
yra stigmos? Stigmos yra žaizdos, primenančios mūsų
Viešpaties Jėzaus Kristaus žaizdas. Tai pats reikšmingiausias mistikos ženklas,
kuris sutinkamas pas katalikus, labai šventus ir kilnius asmenis.
Katalikų Bažnyčios istorijoje buvo 352
pripažinti stigmatizuoti. Iš jų tik 61 paskelbtas šventuoju, 70 – palaimintais.
Vatikanas pradeda palaimintojo ar šventojo bylą tada, kai to paskelbimo prašo
vienuolių Ordinas ar Vyskupijos Ordinaras. Atsitinka, kad po stigmatiko mirties
tyla, nes dar gyvas pareiškė arba testamentu pareikalavo, kad jis nebūtų
paskelbtas palaimintuoju ar šventuoju.
Pas Teresę buvo nuolatinės ir laikinos
stigmos. Nuolatines stigmas ji nešiojo rankose, kojose, kairiajame šone ir aštuonias
nuo erškėčių vainiko galvoje. Metų bėgyje ji gavo laikinas stigmas,
priklausomai nuo dienos liturgijos, kurios lietė Kristaus kančią. Tai ant pečių
nuo kryžiaus nešimo, ant kelių – nuo Kristaus kritimo po kryžiumi. Nuolatinės
stigmos gautos staiga, Kristaus kančios regėjimo metu ir penktadienį.
1926m. kovo 5d., trečią Gavėnios sekmadienį ji
regėjo Kristų Alyvų sode ir gavo šono stigmą. Besimelsdama ji pajuto didelį,
aštrų skausmą kairiajame šone. Atrodė, kad aštrūs peiliai jai perskrodė šoną ir
širdį. Pradėjo bėgti iš šono kraujas. Apie stigmas ji nebuvo girdėjusi. Nieko
nesuprato, kas jai atsitiko. Nenorėdama tėvų įskaudinti nauju susirgimu tai slėpė.
Sesuo Kreščensa plovė jos kruvinus baltinius. Balandžio 2d., Didįjį Penktadienį
ji regėjo skausmingą Kristaus kančią ir gavo rankų, kojų viršutinėje pusėje
stigmas.
1927m. Didįjį Penktadienį, balandžio 15d. ji
gavo stigmas delnuose ir kojų pėdose. Tų metų bėgyje ji gavo vieną po kitos
viršugalvyje aštuonias stigmas – erškėčių vainiko Kristui padarytas žaizdas.
1928m. Gavėnios metu ji gavo ant dešinio
peties plačią kryžiaus nešimo stigmą. Sekančiais metais, Didįjį Penktadienį
Teresė gavo plakimo stigmas, kurios kasmet, Didįjį Penktadienį kartojosi. Tą
dieną visas kūnas būna išvagotas kruvinų ruožų, lyg ji būtų nuplakta rykštėmis.
Dr. Seidlas stigmas gydė įvairiais vaistais. Gydymas
tik pablogino padėtį: žaizdos sutino, labai skaudėjo, o skausmai buvo
nepakeliami, kad Teresė daug kartų neteko sąmonės. Klebonui Naberiui leidus
motina nuėmė tvarsčius ir Teresė pasijuto geriau. Gydytojas vėl pradėjo gydyti
ir kančios prasidėjo. Žaizdos negijo, buvo atviros, nuolat kraujavo. Teresė
prašė šv. Teresėlės, kad jai vėl padėtų. Po kelių dienų kraujavimas išnyko. Dr.
Seidlas paliko ją ramybėje, bet ir toliau stebėjo jos žaizdas. Gydytojui buvo
nesuprantama, kaip neišgydomos, neapsaugotos nuo oro, pasitaikančių nešvarumų
žaizdos nepūliavo, neužsikrėtė ir nekarščiavo. Vėliau žaizdos apsitraukė
tamsiai rudos spalvos žievele. Kiekvieną kentėjimų dieną žaizdos savaime kraujavo
be jokios priežasties. Dr. Seidlas po priesaika patvirtino: „Mano stebėjimų
duomenimis Teresės žaizdos yra tikros. Nėra jokios abejonės. Jos nėra dirbtinai
iššauktos”.
Bažnytinė vyresnybė Teresei įsakė slėpti
stigmas ir nešioti kumštines pirštines. Vėliau Teresė rodė stigmas prašantiems.
Kartą jas parodė vienam vienuoliui ir sakė: ,,Tai man davė Viešpats, kad žmonės
jas matytų ir būtų sustiprinti tikėjime”.
Prie stigmų reikia jungti kraujo ašaras, kurios
visiems stebėtojams darė jaudinančius Teresės kentėjimus penktadieniais ir jos
regėjimus. Jų metu ji dalyvavo Jėzaus Kristaus kančiose nuo maldos Alyvų sode
iki šono pervėrimo ant kryžiaus.
Labai daug žmonių norėjo pamatyti penktadieniais
Teresės ekstazes. 1936m. Didįjį Penktadienį prie Teresės namų 8 val. rytą susirinko
apie 8 tūkstančiai žmonių. Jų tarpe buvo daug užsieniečių. Ekstazių metu Teresę
pamatyti galėjo grupelėmis po 10 žmonių, nes jos kambaryje buvo mažai vietos. Atėjusieji
išbūna po 2 minutes ir užleidžia vietą kitiems.
Medicinos dr. Wolfgang Weisl aprašo savo
įspūdžius, kuriuos jis patyrė pas stigmatizuotąją Teresę Neuman ekstazės metu.
– Anksčiau už mus atėjusių lankytojų grupės
pamažu lipa laiptais žemyn persimainę. Vyrai sujaudinti, moterys verkiančios.
Jų veiduose tiek daug rimties, kad mes jau nujaučiame, su kuo ten susitinkama.
Aš tvirtai pasiryžęs nepasiduoti jokiems įspūdžiams. Čia atvykau žiūrėti, o ne
jausti. Žengiu, matau ir jaučiu begalinę užuojautą. Labai nustembu. Aš niekada
nebūčiau tikėjęs į tai, kas čia vyksta, jeigu nebūčiau pamatęs savo akimis.
Kaip mergaitė regi Jėzaus kančios kelią. Ji regi taip stipriai, su tokiu
vidiniu pajautimu, kad kraujas ilgomis srovėmis teka per veidą iš abiejų akių,
o kraujas iš širdies žaizdos nurausvina baltinius, iš galvos žaizdų – skarelę.
Aš žiūriu ir žiūriu. Prieš mane lovoje – kančios paveikslas. Veidas kažko
pagautas, nukreiptas į tolumą, jai aplink stovintys žmonės tarsi neegzistuoja.
Burna pusiau pravira, rankos bejėgiškai ištiestos į priekį, nori kažką
sugriebti, siekia tuštumoje ir nevilties išraiškoje susipina ant krūtinės. O
akys. Tokių akių aš nemačiau. Pilnos skausmo, kupinos siaubo, sutinusios, nuo
kraujo sulipę vokai, baimingai smeigiasi kažkur. Ką regi šios akys, kurios
daugiau mato negu mes? Ant skruostų laša raudoni, kruvini perlai. Rytą apie 10
val. suskaičiau ant kairiojo skruosto 6 ilgus kraujo ruoželius, ant dešiniojo –
kiek mažiau.

Kalėdų ir Velykų laikotarpyje Teresė neturėjo
ekstazių.
Kristaus kančios regėjimai Teresei sukėlė
nepaprastas kančias, veidui suteikė tikros kankinės išraišką. Būdama ekstazėje
Teresė matė iš Kristaus kančios įvairius asmenis, daiktus, namus, minią,
kareivius, švč. Mergelę Mariją ir kt. Ji jautėsi ten esanti su kūnu.
Jėzaus Kristaus kančia kartojosi jos
akivaizdoje ta pačia tvarka kaip vyko anuomet. Teresė gerai prisiminė savo
išgyvenimus normaliame stovyje, bet jų nebeprisiminė sekančioje ekstazėje. Tada
jai atrodė, kad juos mato pirmą kartą. Todėl ji tikėjo iki kančių pabaigos, kad
Jėzus Kristus nebus nukankintas.
Ekstazės metu ji iš šalies nieko negirdėjo,
nematė, nejautė. Laike pauzių ji nukrisdavo ant pagalvių. Tada ją klausė, ką ji
neseniai regėjo. Pasakojo labai tiksliai, atkūrė įvairiomis kalbomis girdėtus
pokalbius, net ilgus tekstus. Ekstazių metu ji galėjo pakartoti aramajiškai
visų istorinių asmenų kalbas, kurie turėjo ryšį su Kristaus kančia. Tų kalbų ji
nesuprato, todėl jas vadino „nerimtomis”. Universitetų profesoriai – senųjų
kalbų tyrinėtojai – pripažino, kad ji tikrai girdi ir teisingai kartoja
hebrajiškai, aramajiškai kalbančius asmenis.
Ekstazėje ji buvo visiškai nejautri aplinkai.
Medikai nukreipė galingą prožektorių į Teresės akis, kai ji ekstazės metu matė
Kristaus kančią. Pauzės metu ją paklausė, ar ji nepastebėjo galingos šviesos?
Teresė atsakė: „Ne. Kristus yra miręs ir dangus apsiniaukęs”.
Kiti
įvairūs regėjimai. Teresė turėjo
ir kitų regėjimų. Ji dalyvavo Senojo ir Naujojo Testamento įvairiose scenose ir
šventųjų gyvenime. Šie regėjimai visiškai sutapo su istorinėmis žiniomis ir šv.
Rašto duomenimis. Pasibaigus regėjimui ji pasakojo paprastais žodžiais ir
šviesiu protu, ką regėjo, jeigu kas nors paklausė.
Vienas anglų gydytojas atsivežė iš
Prancūzijos, iš Lurdo grotos uolos dalelytę. Ten pasirodė švč. Mergelė Marija
mergaitei Bernadetai. Ekstazės metu, dalyvaujant Teresės tėvui, klebonui
Naberiui, vienam vyskupui iš Anglijos, vienam Konnersreuto atsivertėliui ir
minėtam gydytojui, pridėjo tą Lurdo grotos uolos gabalėlį prie Teresės vienos
stigmos. Ji smulkiai nupasakojo Marijos regėjimą, kurį turėjo Bernadeta 1858m.
vasario 11 dieną. Teresė pakartojo pireniečių tarme Marijos pasakytus žodžius,
kuriuos girdėjo Bernadeta.
Teresė labai smulkiai nupasakojo apie
vietoves, istorinius paminklus, kas suglumino labiausiai patyrusius archeologus
ir istorikus. Vienam specialistui ji tiksliai nupasakojo apie Erodo šventyklos
koridorių ir laiptų padėtį, apie kambarių paskirstymą.
Teresės regėjimuose yra smulkmenų, kurių
nežinome iš jokių kitų dokumentų. Pvz. Erškėčių vainikas, kurį budeliai uždėjo
Jėzui ant galvos, buvo ne toks, kokį vaizduoja tradicija. Tai lyg kepurė,
grubiai supinta iš rytų akacijų su ilgais, tankiais spygliais. Budeliai vainiką
užspaudė lazda, kad patys nesusižeistų rankų.
Ekstazės metu Teresė matė Kristų nešant ne
tradicinį kryžių, bet du ne vienodo ilgumo rąstus. Vieną dieną ji pasakė: „Jį
verčia nešti medžius statybai”, nes ji nežinojo, kas bus toliau.
Kryžiaus skersinyje skylės buvo paruoštos iš
anksto. Pirmiausia prikalė dešinę ranką. Pasirodė, kad kairioji ranka nepasiekė
jai paruoštos skylės. Tada prie Jėzaus kairiosios rankos pririšo virvę, ją
traukė du vyrai, kad ranka atsidurtų prie paruoštos skylės, o trečias vyras keliais
spaudė Kristaus krūtinę. Teresė regėjime matė, kaip šis traukimas išnėrė Jėzaus
petį. Apie tai niekur neparašyta, o Teresė regėjime matė, paskiau papasakojo.
Po kiekvieno regėjimo Teresė tuoj krito ant
pagalvių, bet ji buvo apimta regėjimo. Šitoje būsenoje ji galėjo tiksliai
pakartoti, ką ji matė ir girdėjo. Reikėjo tik ją klausti, o ji nurodė
jaudinančias smulkmenas. Bet ji buvo pamiršus išorinį pasaulį ir klausė: „Kur
aš esu? Kas tu esi?”
Po to sekė trumpas pakilaus poilsio stovis.
Tada Teresė atgavo visas savo jėgas. Tai rodė veido spalva ir normalus balso
skambėjimas.
Ji
pranašavo ir atidengė nuostabius dalykus, kurie žinomi tik Dievui. Ji galėjo
atsakyti į sunkiausius klausimus. Jei kas nereikalinga atsakyti, ji sakė: „Nereikia,
kad tai tu žinotum”.
Šitame stovyje ji pasakojo apie reikšmingus
įvykius, sekančius regėjimus, ligas, žmones, kurie nori ją aplankyti arba yra
susirinkusiųjų tarpe. Šitoks stovis jai buvo ne tik po ekstazių, regėjimų, bet ir
po šv. Komunijos priėmimo. Kai kunigas artinosi prie jos, laikydamas šv. Komuniją,
tai Teresė kunigo nematė, bet matė spinduliuojančią šviesą ir šviesoje patį
Kristų. Būdama šiame stovyje ji galėjo skaityti jos akivaizdoje esančių žmonių
širdis, mintis, sumanymus. Ne kartą ji parodė blogus kėslus atsilankiusiųjų.
Kartą ji kalbėjo vienam dvasininkui: „Tu neesi vyskupas, bet tu esi kunigas,
nes juo esi per amžius. Žiūrėk, kad tau nieko blogo neatsitiktų kelyje”. Tas
kunigas, vaizduojantis vyskupą, išvažiavo ir kelyje padarė avariją. Policija
išaiškino, kad jis nėra vyskupas. Už neteisėtą vyskupo uniformos nešiojimą jį
nubaudė.
Kitą kartą kunigas, apsirengęs civiliais
drabužiais, su savimi atsinešė švč. Sakramentą iš bažnyčios. Žmonių akivaizdoje
Teresė paprašė, kad kunigas nuneštų į bažnyčią švč. Sakramentą ir tik tada pas
ją atsilankytų.
Nuostabi Teresės galia pažinti žmonių širdis
daugelį sulaikė nuo lankymosi pas ją, nes savo akivaizdoje esančius ji matė
geriau, negu jie patys save.
Tame stovyje ji žinojo ir mirusiųjų sielos
likimą, galėjo pažinti relikvijas ir kitus palaimintus, pašventintus daiktus.
Labai ji reagavo, kai prie jos stigmų pridėdavo dalelę tikrojo Kristaus
kryžiaus arba medžiagos, persunktos jos pačios krauju, pralietu ekstazės metu.
Tokių bandymų metu ji sakė: „Tai ne mano kraujas”.
Labai įdomiai pasakė ją tyrinėję gydytojai: „Jei
Teresė normaliai valgytų, tai reguliarus tokio kraujo kiekio netekimas per
penktadienių ekstazes ir vėl atgavimas per 33 metus moksliškai neišaiškinamas”.
Prie minėtų Dievo duotų dovanų Teresei reikėtų
pridėti jos galią matyti ir girdėti iš tolo, iš laiko...
Kai Vokietijoje įsigalėjo Hitlerio valdžia,
Teresė skelbė jos liūdną galą. Ji visiems patarė kantriai palaukti.
Vienas žymus Bažnyčios vyskupas Vokietijoje
Teresei pasakė: „Religijai nereikia bijoti nacių, bet greičiau socialistų ir
komunistų”. Tada Teresė kategoriškai atsakė: „Monsinjore, jūs klystate. Jūs
labai apsirinkate. Jūs kada nors prisiminsite mano žodžius”.
Naciai labai neapkentė Teresės, bet Hitleris
bijojo neramumų, kurie galėjo kilti, jei Teresę nužudytų. Kai Hitlerio kariuomenei
pradėjo nebesisekti, tai SS norėjo Teresę sunaikinti. 1945m balandžio 20d.
vokiečių tankų dalinys sustojo Konnersreuto aikštėje prieš Neuman sodybą. Teresė
prieš tai regėjimo metu matė artėjančius nacistų tankus ir pasišalino iš namų. Nors
miestelį padegė ir jis degė 24 val., bet ji liko gyva.
Kartą būdama pas kleboną paėmė vieną laišką iš
daugybės laiškų ir, duodama klebonui Naberiui, pasakė: „Čia yra Viešpats”.
Klebonas laiške rado įdėtą Komuniją ir parašytą klausimą: „Bažnyčioje rasti
išbarstyti komunikantai ir nežinome, ar jie konsekruoti – šventinti?”
Teresė turėjo Dievo suteiktą galią prisiimti
kitų kančias bei nuodėmes, kad palengvintų kitų vargus ir prisidėtų prie sielų
išganymo. Jos išperkamąsias kančias lydėjo simboliniai ženklai tų asmenų, dėl
kurių kentėjo. Pvz. Ji kentėjo už alkoholiką ir atrodė kaip girta, kliedėjo
nesąmones, net vėmė skystį, kuris dvokė aštriu alkoholio kvapu. Ji savuosius perspėjo
iš anksto, kad jai bus didelės kančios ir dėl to nesibaimintų. Kartą ji sirgo
stipriu plaučių uždegimu. Atrodė, kad šį kartą ji mirs. Bet staiga išgijo, kai
tik gavo malonę tam asmeniui, dėl kurio kentėjo.
Biliokacija yra toks stovis, kada mistikas gali tuo pačiu
metu būti keliose vietose. Italų vienuolis kapucinas mistikas šv. kun. Tėvas Pijus
(2002m. paskelbtas šventuoju), taip pat stigmatizuotas, gerai pažino Teresę
Neuman, nors jie niekados nesimatė. Jie buvo susitikę šv. Petro bazilikoje,
Romoje abu būdami biliokacijos stovyje.
Vienas Konnersreuto darbininkas, praradęs
viltį gyvenime, nutarė nusižudyti – pulti po traukinio ratais. Vieną naktį jis
nuėjo į mišką, kur ėjo geležinkelio linija. Kai jau rengėsi pulti ant bėgių po
bėgančiais ratais, pajuto jėgą, traukiančią atgal. Išsigandęs atsisuko ir prieš
save pamatė Teresę. Ji žiūrėjo su užuojauta ir rodė rankų stigmas. Darbininkas
pravirko ir sutiko kreiptis pas kleboną. Jis buvo išgelbėtas.
Protestantas – kalvinas gydytojas Gerlichas
atvyko į Konnersreutą nuplėšti nuo
Teresės Neuman melo – apgaulės kaukę. Teresės šventumas jį paveikė taip,
kad jis atsivertė ir tapo uoliu kataliku, jos gerbėju ir gynėju. Jis parašė stambų
veikalą apie Teresę Neuman.
Teresė, būdama normaliame stovyje, savo
dešinėje nuolatos matė šviesos pasiuntinį – angelą ir su juo nuolat kalbėjo.
Šis angelas jai apreiškė apie lankytojų gyvenimą, jų sielos stovį, kėslus,
intencijas.
Svarbiausi ir žymiausi Teresės gyvenime reiškiniai
–eucharistiniai. Prieš juos mokslas nebylus. Visa Teresės veikla buvo nukreipta
į šias dvi paslaptis: Kristaus kančią ir
Jėzaus Kristaus buvimą švč. Sakramente. Eucharistinė Duona – šv. Komunija Teresei
atstojo fiziologinį maistą. Nustatyta, kad Šv. Komunijos pavidalas joje
išsilaiko 24 val. Mistinių reiškinių metu šis laikas buvo trumpesnis, nes tada
Teresė išeikvojo daug energijos.
Kai šv. Komunija suvirškinama prieš sekantį
Komunijos priėmimą, jos jėgos greitai silpnėjo, pasikeitė veido spalva. Ir
kasdieninis šv. Komunijos priėmimas buvo nepaprastas. Teresė negalėjo nuryti
jokio maisto. Taip pat negalėjo nuryti ir komunikanto. Šv. Komuniją ji priėmė tik
suvilgytą vandenyje ir ne visą, bet dalelę. Tačiau ekstazių metu jai padėdavo
ant liežuvio visą Komuniją ir ji tuoj dingdavo neuždarius burnos, nenuryjant ir
net nepajudinant liežuvio.
Teresė net iš tolo jautė, kur yra švč.
Sakramentas. Pvz. Ji galėjo pasakyti, kurioje bažnyčioje yra švč. Sakramentas,
arba nėra. Ji net žinojo, kuris žmogus neseniai priėmė šv. Komuniją, kai ją
aplanko namuose ar susitinka gatvėje.
Ji greitai reagavo, kai kryžiaus dalelę ar
konsekruotą Ostiją pridėjo prie jos stigmų. Bet ji visai nereagavo į nekonsekruotą
ostiją.
Teresė nuėjo pas vieną dvasininką, bet nežinojo,
kad tuose namuose yra koplyčia ir švč. Sakramentas. Vos tik peržengus namų
slenkstį ji pajuto, kad yra Eucharistija. Šeimininko paprašė, kad jai leistų
valandėlę susikaupti.
Stebuklingi reiškiniai su Terese Neuman mums sako
apie nematomąjį, dvasinį pasaulį. Egzistuoja Kūrėjas Dievas, o kiekvienas žmogus
turi nemirtingą, dvasinę sielą. Stigmos mums liudija, kad Dievo Sūnus Jėzus
Kristus yra kentėjęs už mus, o Teresės išgyventa paslaptis mus sukrečia. Teresė
nėra vien kukli, kantri, serganti siuvėjo dukra, bet įrankis begalinio,
nesuprantamo reiškinio, kuris mus visus paliečia. Todėl mes negalime užsimerkti
ir praeiti pro tą nuostabų įvykį, kuriame girdisi kito pasaulio grasinimas ir
pažadas. Yra ne vis tiek būti tikinčiu ar netikinčiu, išpažinti tą ar kitą
religiją. Nuostabūs įvykiai patvirtina nukryžiuoto Kristaus religiją,
krikščionybės tiesų, Evangelijų tikrumą ir parodo pačios krikščionybės dievišką
kilmę. Laimė ir garbė priklausyti prie Kristaus religijos išpažinėjų ir priimti
jos sakramentus, branginti šv. Mišių Auką. Neveltui pragaras, jo tarniukai per
visus amžius puola Kristaus religiją ir Jėzaus įsteigtąją Bažnyčią.
V. Jėzaus
gyvenimas, kančia, mirtis turi rasti atgarsį mūsų gyvenime, kančiose ir
mirtyje, kad geriau suvoktume krikščionybės esmę ir mokymą. Kiekvienas
katalikas turi savyje puoselėti krikščionišką asmens pilnumą.
Marta Robin (1902–1981)
mistikė, stigmatikė ir kankinė
gimė 1902 m. kovo 13 d. Chateauneauf de Galaure, Prancūzijoje, šešių vaikų
šeimoje. Tėvas buvo ūkininkas, bet ne religingas. Jis dalyvaudavo Mišiose tik
per Velykas ir didžiuosius atlaidus. Bet jį paveikė dukters dorovingumas ir jis
atsivertė. Pasak Martos tėvas „mirė būdamas šventuoju“. Martos motina Amelie –
Celeste Chosson buvo laiminga 6 vaikų motina, namų šeimininkė. Pradžioje
nepasižymėjo pamaldumu, tačiau į gyvenimo pabaigą, paveikta Martos šventumo,
atsivertė. Martai pamaldumas buvo
būdingas nuo vaikystės.

1918 m gegužės mėnesį tėvai
patyrė skaudų pergyvenimą. Pirmą kartą pasireiškė Martos liga - stiprus galvos
skausmas. Lapkričio 25 d. Marta virtuvėje apalpo ir nebepajėgė atsikelti. Savo skausmuose Marta šaukdavo. Jos liga progresavo,
kančios stiprėjo, silpo kojos ir ji daugiau buvo vežimėlyje. Pirmą kartą jai
apsireiškė Švenčiausia Mergelė Marija. Nuo tada Martos dvasinis gyvenimas
suklestėjo, subrendo ir ją įkvėpdavo, jos tikėjimą sustiprindavo Teresė iš
Lizje, kurią Popiežiaus Pijaus XI 1925 m. spalio 15 d. kanonizavo – paskelbė
šventąja. Spalio 15 d. Marta paskelbė „Savęs
atsižadėjimo ir atsidavimo Dievo Meilei ir Valiai Aktą“.
1926 m. spalio 3 d.
nepraėjus nė metams po „Savęs
atsižadėjimo ir atsidavimo Dievo Meilei ir Valiai Akto“ Marta susirgo dar viena liga. Atvykęs
gydytojas Dr. Aristide Sallier Martą rado komos būsenoje. Daktaras pasakė:
„Nieko daugiau padaryti nebeįmanoma“. Parapijos kunigas tėvas Faure jai suteikė
Ligonių sakramentą. Koma tęsėsi tris savaites.
Mirtis atrodė neišvengiama. Marta
patyrė Kūdikėlio Jėzaus Teresės tris pasirodymus. Jai pasakė, kad ji nemirs,
pasveiks ir savo misiją paskleis po visą pasaulį!
Nuo 1928 m. kovo 25 d. Martos
kojos tapo visiškai suparalyžiuotos, sutrauktos, net susuktos. Marta liko
prikaustyta prie patalo visam gyvenimui. Jos paralyžius sutapo su ypatingu jos
gyvenimu be maisto ir vandens. Šis reiškinys yra žinomas ir kitų mistikų
gyvenime. Nuo 1928m. iki mirties 1981 m., tai yra 53 metus ji nieko negėrė,
nevalgė, išskyrus šv. Komuniją, kurią jai suteikdavo vieną arba du kartus per
savaitę. Priimant konsekruotą Ostija ji pranykdavo be jokių maisto kramtymo ar
nurijimo požymių, nes nuryti negalėdavo. Metų pradžioje motina jai atnešė
puodelį kavos, kuri tuoj pat išbėgo iš jos burnos. Nuo tada Martos organizmas
nepriėmė jokio maisto, vandens ir ji visiškai nebemiegodavo. Be to, labai
dažnai ją puldinėjo šėtonas, kuris jai išmušė du dantis. Medikai tvirtina, kad
visiškas nebuvimas miego yra nepaaiškinamas labiau, nei gyvenimas be maisto ir
vandens. Suprantame, kad be didžiulių kančių niekas neatsiduria į tokį stovį.
Norėdamas kankinę Martą paguosti pradėjo lankyti Tėvas Netonas. Padažnėjo jai
švč. Mergelės Marijos apsireiškimai.
Po Martos mirties buvo surasti
jos užrašų kai kurie sąsiuvinio
puslapiai. Juose ji aprašo savo kančias,
patirtas 1927m. „... be pasišventusios mamos pagalbos nebūčiau galėjusi atlikti net
paprasčiausių judesių, ne tik kad nebegalėjau priversti nors dalinai tarnauti
man savo plaštakas bei kojų pėdas, bet jos pasidarė visiškai nebepaslankios.
Nepaisant to, aš dėkoju Dievui už viską, ką Jis man siunčia, ypač už tai, kad
Jis man paliko bent jau šiuos paslankumo likučius kaip dalelę paguodos mano
brangiems tėveliams, ir kad dėl jų aš dar galiu įstengti atlikti nors keletą
lengvų
judesių ...

Apie Martą Robin
parašyta daug knygų įvairiomis kalbomis, bet lietuvių kalba kol kas dar
neturime.



*
* * *
* * * * *
* *
* * * * *
* * * * *
*
Polinezijos
salyne mergina gavo Kristaus
žaizdas. Tomas Viluckas. Paskelbta 2016 balandžio 11d.
Jauna
protestantė iš Polinezijos salyno Samoa
teigia, kad per Velykas gavo stigmas. Ant jos kūno atsirado kruvini pėdsakai, kurie
panašūs į Kristaus žaizdas. Ši žinia tapo pagrindiniu įvykiu mažos šalies iš
pietinės Ramiojo vandenyno dalies gyvenime.
Samoiečiai
gyvai aptarinėja merginos atvejį: didelė dalis jos bendratikių protestantų
nusistatę gana skeptiškai, o daugelis katalikų yra linkę manyti, kad tai yra
stebuklas.
Kovo
27 d., per Velykas, 23 metų Toaipuapuaga Opao Soanai dalyvavo Kristaus
nukryžiavimo inscenizacijoje. Ji turėjo garbę atlikti paties Jėzaus vaidmenį.
Staiga auditorija pastebėjo, kad merginai pradėjo tekėti kraujas iš delnų, pėdų
ir šono – tose kūno dalyse, kur Kristus buvo pervertas
vinimis ir ietimi, taip pat ant kaktos, kur atsivėrė kruvini pėdsakai, panašūs į erškėčių karūną.
Stigmos yra skausmingas kraujavimas iš žaizdų tose kūno vietose, kuriose
yra nukryžiuotojo Jėzaus Kristaus žaizdos.
Jauna
mergina, vietinio pastoriaus dukra, žurnalistams sakė, kad
keletą dienų prieš Velykas turėjo mistinį regėjimą. Kai kurie vietiniai
gyventojai mano, kad stigmos – tikras stebuklas, o kiti, kad tai – apgaulė.
Samoa krikščionių kongregacinės bažnyčios (didžiausios religinės
bendruomenės salyne), kuriai priklauso mergina, generalinis sekretorius Afereti
Wiley žurnalistams sakė, kad šios stigmos yra precedento neturintis atvejis jo
bažnyčioje. Jis sakė: „Stigmos nėra
reformatų tradicijos dalis. Mes pradėjome
savo tyrimą dėl šio atvejo“.
Savo
ruožtu Samoa katalikai priėmė naujieną apie savo tėvynainės stigmas su dideliu
entuziazmu. Premjeras Tuilaepa Sailelel Malielagoi – katalikas, neseniai
lankęsis Vatikane pas popiežių Prasnciškų,
pareiškė, kad įvyko „stebuklas“. Jis paragino
šalies gyventojus džiaugtis šiuo įvykiu. Katalikų bažnyčioje vyko Mišios už
stigmatikę, per kurias ji galėjo pasidalinti savo dvasine patirtimi.
Duodamas
interviu Australijos žiniasklaidai, religijotyros profesorius Paulas Morrisas
pareiškė, kad jaunoji Samoa stigmatikė nėra blogas reiškinys. Jei tai būtų
tyčinis klastojimas, apgavystė greit paaiškėtų. Daugelis kitų krikščioniškų
bendruomenių reagavo į neįprastą reiškinį santūriau – net kai kurie jų lyderiai
suskubo pasakyti, kad tai yra „velniška manija.“
Profesorius
neatmeta psichosomatinės reakcijos, kuri kilusi dėl to, kad mistikė pernelyg
įsijautė į Kristaus vaidmenį. Jis taip pat patvirtino, kad iki šiol už Katalikų
Bažnyčios ribų užfiksuoti tik reti šio fenomeno pasireiškimai.
Pati
Toaipuapuaga Opao Soanai sako, kad Dievas atsiuntė stigmas, nes pamatė, kad
Samoa žmonės ėmė prarasti tikėjimą, ir norėjo tokiu būdu pakviesti juos į
atgailą.
Stigmos yra skausmingas kraujavimas iš žaizdų tose kūno vietose, kuriose
buvo nukryžiuotojo Jėzaus Kristaus
žaizdos. Pirmasis stigmatikas buvo šv. Pranciškus Asyžietis, gavęs šią malonę
1224 m. Religiniu požiūriu kalbama apie ypatingą mistinę patirtį, o šiuolaikinė
medicina stigmas priskiria psichosomatikos sričiai.
Katalikų
Bažnyčia vertina šį reiškinį labai atsargiai. Stigma gali būti laikoma stebuklu
tik po kruopštaus tyrimo, kuris įprastas beatifikacijos ar kanonizacijos proceso metu.
Priedas.
Vienas įdomiausių, atliekamų maldos fenomeno mokslinių tyrimų, yra Andy Newbergo eksperimentai bei duomenų analizė. Daug metų šis mokslininkas kvietėsi į laboratoriją daugybę įvairių religijų atstovų: budistų, protestantų ir kt. Jis tyrė jų smegenis dviem aspektais: jų veiklą religinių praktikų, patirčių metu ir jų pokyčius ilgalaikių religinių praktikų pasekoje.
Pasak A. Newbergo, meldžiantis krikščionims aktyvuojasi smegenų sritis, esanti priekinėje dalyje. Smegenys tada veikia lygiai taip pat, kaip ir kalbantis su paprastu žmogumi. Kitaip tariant, krikščionio smegenys „nejaučia“ skirtumo tarp pokalbio su žmogaus asmeniu ir su Dievu. Taigi, kalbėtis su žmogumi ir kalbėtis su Dievu smegenims yra vienas ir tas pats. Kas praktikuoja kasdienę krikščionišką maldą, to smegenys demonstruoja išvystytas smegenų sritis, skirtas bendravimui su asmeniu.
Mokslininkas
Craig Aaen-Stockdale kėlė abejones, ar tikrai svarbi priekinėje dalyje
esanti smegenų sritis, tačiau nesuabejojo pačiu principu, kad maldoje smegenys
veikia taip, tarsi būtų bendraujama su asmeniu.

Stigmos yra Romos katalikų Bažnyčioje išplitęs reiškinys. Tačiau išoriškai panašus reiškinys sutinkamas ir islame, Azijos tikėjimuose, kur mistikams atsiveria kūniškos priežasties neturinčios žaizdos.
Stigmos, sumušimai
ir
visa kita yra moksliškai stebimi reiškiniai. Yra tikėjimo
klausimas, koks jų šaltinis?
Stigmų fenomenas Romos Katalikų Bažnyčioje pasirodė XIII amžiuje. Šventasis Pranciškus Asyžietis yra pirmasis žmogus krikščionybės istorijoje, kuriam atsirado stigmos (penkios žaizdos - abejose rankose, kojose ir šone, kaip pas Kristų). Vienas iš pastarojo amžiaus stigmatikų, kunigas šv. tėvas Pijus gyveno XX amžiuje. Jis buvo pranciškonų dvasingumo sekėjas, priklausė kontempliatyviam (susimąstymą, meditaciją praktikuojančiam) kapucinų ordinui.
Stigmų fenomenas Romos Katalikų Bažnyčioje pasirodė XIII amžiuje. Šventasis Pranciškus Asyžietis yra pirmasis žmogus krikščionybės istorijoje, kuriam atsirado stigmos (penkios žaizdos - abejose rankose, kojose ir šone, kaip pas Kristų). Vienas iš pastarojo amžiaus stigmatikų, kunigas šv. tėvas Pijus gyveno XX amžiuje. Jis buvo pranciškonų dvasingumo sekėjas, priklausė kontempliatyviam (susimąstymą, meditaciją praktikuojančiam) kapucinų ordinui.
Egzorcizmu
lotyniškai vadinamas demonų išvarymas (nuo gr. exorcismos).
Bažnyčioje egzorcizmą vykdyti gali tik vyskupo paskyrimą,
palaiminimą
gavęs dvasininkas.
Egzorcizmai, kaip ir kiti dvasiniai reiškiniai, yra labai subtilus reikalas. Jei žmogus yra sąmoningas krikščionis, eina išpažinties, priima šv. Komuniją, tada klausimas, kodėl jis gali būti apsėstas? Jei tai nepraktikuoja, kam jam egzorcizmas? Jei nėra sąmoningas krikščionis, kam egzorcizmas? Jis gali būti atliktas tokiam žmogui, kuris laisva valia jo nori. Bažnyčios Tėvai į egzorcizmus žiūrėjo labai atsargiai ir galimybę juos atlikti laikė charizma – Šv. Dvasios dovana.
Lengviausias būdas žmogui tapti piktosios dvasios apsėstam – burti, kerėti, užsiimti magija. Apsėdimo nepadaro vaikiški būrimai kortomis ir panašiai. Taip atsitinka, kai naudoja tikras okultines praktikas. Taigi, reikia skirti fantaziją nuo okultizmo. Šv. Grigalius Sinajietis rašo: „Protas pats savaime turi prigimtinę svajonės galią. Jis lengvai gali kurti atvaizdus to, ko iš jo siekia kruopščiai telkiantysis dėmesį ir taip sau pačiam kenkia“. Puikybės demonas gali užvaldyti žmogų per fantazijas ir svajoklišką gyvenimą, tačiau tai visai kas kita, nei realus demonų iškvietimas, tikra magija ar kontaktai su blogiu. Demoną iškviesti yra daug sunkiau, nei gali pasirodyti. Todėl reikia vengti lengvabūdiško požiūrio, jog pažaidus su kortomis ar pasiklausius roko muzikos, tuoj prisistatys ir apsės velnias.
Kai pasaulis pristatomas kaip angelų ir demonų knibždėlynas, tai kyla pagunda žavėtis okutizmu kaip kažkuo paslaptingu, pavojingu ir ranka pasiekiamu. Tikroje magijoje nėra nieko romantiško – tai labai šlykštus užsiėmimas. Yra du kraštutinumai, vienas iš jų, neigti demonų buvimą, apsėdimus, išvarymus, o kitas – visa tai pateikti kaip jaudinančią dramą. Rusų rašytojas F. Dostojevskis rašė, jog angelų ir demonų kovų arena yra žmogaus širdis. Mes kasdieną dalyvaujame toje nematomoje kovoje, kai renkamės tarp gėrio ir blogio, kai save verčiame padaryti ką nors gero ar blogo.
Pagal pristatytus mokslinius duomenis apsėdimą galima apibūdinti kaip būseną, kai žmogų užvaldo tam tikra objektyvi psichinė jėga. Ši jėga jam nėra pavaldi. Tačiau tikras apsėdimas gali įvykti tik tada, jei žmogus savo laisva valia renkasi blogį. Demonas negali apsėsti žmogaus, kuris savo laisva valia renkasi Kristų ir sengiasi juo sekti.
Apsėdimas gali įvykti tik žmogui išreiškus valingą sutikimą. Psichinių ligų ir apsėdimų atskyrimas yra sudėtingas klausimas, todėl praktikoje dažnai suklystama. Egzorcizmas negali padėti psichiniam ligoniui, o psichiatrinis gydymas negali padėti apsėstajam.
Kartais bandoma teigti, kad demonologija yra psichinių ligų „sureliginimas“. Taip pat teigiama, esą įvairios vizijos, „balsų girdėjimai“ tėra psichinių reiškinių ar net psichinių nukrypimų interpretacija. Iš tiesų, kaip pastebi Craig Aaen-Stockdale, statistika rodo, jog religingumas tarp psichinių ligonių ir sveikų žmonių yra daugmaž tokio pat lygio (yra tik konkrečios ligos, kurios skatina fanatizmą, tame tarpe, religinį). Kita statistika rodo, kad daug daugiau sveikų žmonių tikina turėję „religinę patirtį“. Daugelis psichologistinių religinių reiškinių interpretacijų atsiranda todėl, kad mokslininkai tiria tik psichinius ligonius ir nelygina duomenų su sveikų žmonių statistika. Į apsėdimus ir egzorcizmus reikia žiūrėti su ypatingu protingumu ir proto blaivumu. Nereikia įtarti, kad pasidariusi amuletą mergaitė jau taps apsėsta. Reikėtų bijoti paskęsti puikybėje. Negalima tvirtinti, kad žmogus yra apsėstas, jeigu aktyviai dalyvauja Bažnyčios sakramentiniame gyvenime. Galbūt jis turi tik neišpažintų nuodėmių, o „apsėdimas“ yra savo širdies kietumo pateisinimas. Kiekvienas atvejis yra visada individualus.
Egzorcizmai, kaip ir kiti dvasiniai reiškiniai, yra labai subtilus reikalas. Jei žmogus yra sąmoningas krikščionis, eina išpažinties, priima šv. Komuniją, tada klausimas, kodėl jis gali būti apsėstas? Jei tai nepraktikuoja, kam jam egzorcizmas? Jei nėra sąmoningas krikščionis, kam egzorcizmas? Jis gali būti atliktas tokiam žmogui, kuris laisva valia jo nori. Bažnyčios Tėvai į egzorcizmus žiūrėjo labai atsargiai ir galimybę juos atlikti laikė charizma – Šv. Dvasios dovana.
Lengviausias būdas žmogui tapti piktosios dvasios apsėstam – burti, kerėti, užsiimti magija. Apsėdimo nepadaro vaikiški būrimai kortomis ir panašiai. Taip atsitinka, kai naudoja tikras okultines praktikas. Taigi, reikia skirti fantaziją nuo okultizmo. Šv. Grigalius Sinajietis rašo: „Protas pats savaime turi prigimtinę svajonės galią. Jis lengvai gali kurti atvaizdus to, ko iš jo siekia kruopščiai telkiantysis dėmesį ir taip sau pačiam kenkia“. Puikybės demonas gali užvaldyti žmogų per fantazijas ir svajoklišką gyvenimą, tačiau tai visai kas kita, nei realus demonų iškvietimas, tikra magija ar kontaktai su blogiu. Demoną iškviesti yra daug sunkiau, nei gali pasirodyti. Todėl reikia vengti lengvabūdiško požiūrio, jog pažaidus su kortomis ar pasiklausius roko muzikos, tuoj prisistatys ir apsės velnias.
Kai pasaulis pristatomas kaip angelų ir demonų knibždėlynas, tai kyla pagunda žavėtis okutizmu kaip kažkuo paslaptingu, pavojingu ir ranka pasiekiamu. Tikroje magijoje nėra nieko romantiško – tai labai šlykštus užsiėmimas. Yra du kraštutinumai, vienas iš jų, neigti demonų buvimą, apsėdimus, išvarymus, o kitas – visa tai pateikti kaip jaudinančią dramą. Rusų rašytojas F. Dostojevskis rašė, jog angelų ir demonų kovų arena yra žmogaus širdis. Mes kasdieną dalyvaujame toje nematomoje kovoje, kai renkamės tarp gėrio ir blogio, kai save verčiame padaryti ką nors gero ar blogo.
Pagal pristatytus mokslinius duomenis apsėdimą galima apibūdinti kaip būseną, kai žmogų užvaldo tam tikra objektyvi psichinė jėga. Ši jėga jam nėra pavaldi. Tačiau tikras apsėdimas gali įvykti tik tada, jei žmogus savo laisva valia renkasi blogį. Demonas negali apsėsti žmogaus, kuris savo laisva valia renkasi Kristų ir sengiasi juo sekti.
Apsėdimas gali įvykti tik žmogui išreiškus valingą sutikimą. Psichinių ligų ir apsėdimų atskyrimas yra sudėtingas klausimas, todėl praktikoje dažnai suklystama. Egzorcizmas negali padėti psichiniam ligoniui, o psichiatrinis gydymas negali padėti apsėstajam.
Kartais bandoma teigti, kad demonologija yra psichinių ligų „sureliginimas“. Taip pat teigiama, esą įvairios vizijos, „balsų girdėjimai“ tėra psichinių reiškinių ar net psichinių nukrypimų interpretacija. Iš tiesų, kaip pastebi Craig Aaen-Stockdale, statistika rodo, jog religingumas tarp psichinių ligonių ir sveikų žmonių yra daugmaž tokio pat lygio (yra tik konkrečios ligos, kurios skatina fanatizmą, tame tarpe, religinį). Kita statistika rodo, kad daug daugiau sveikų žmonių tikina turėję „religinę patirtį“. Daugelis psichologistinių religinių reiškinių interpretacijų atsiranda todėl, kad mokslininkai tiria tik psichinius ligonius ir nelygina duomenų su sveikų žmonių statistika. Į apsėdimus ir egzorcizmus reikia žiūrėti su ypatingu protingumu ir proto blaivumu. Nereikia įtarti, kad pasidariusi amuletą mergaitė jau taps apsėsta. Reikėtų bijoti paskęsti puikybėje. Negalima tvirtinti, kad žmogus yra apsėstas, jeigu aktyviai dalyvauja Bažnyčios sakramentiniame gyvenime. Galbūt jis turi tik neišpažintų nuodėmių, o „apsėdimas“ yra savo širdies kietumo pateisinimas. Kiekvienas atvejis yra visada individualus.
Žydų rabinas Martin Buberis
yra pasakojęs tokią istoriją. Jaunystėje domėjęsis mistika ir dažnai turėjęs ekstatinių
patirčių. Kartą pas jį atėjo vienas studentas. Kad su juo pasikalbėtų, Buberis
grįžo iš ekstazės ir jie abu kalbėjosi. Kai išėjo studentas, Buberis vėl
tęsė meditaciją, o studentas nuėjo nusižudyti. Apie tai sužinojęs Buberis
suprato, kad visos jo ekstatinės patirtys yra tuštybė, nes jis nesugebėjo
atpažinti, kad tam jaunam žmogui buvo
reikalinga
dvasinė pagalba.
Ekstatinės patirtys, vizijos yra sutinkamos visose kultūrose, net jas galima fiksuoti. Jos yra žinomos religiją tiriantiems mokslams. Kaip ir kitų dvasinių reiškinių atžvilgiu mes turime duomenis apie tai, kad jie yra nesuvaidinti, o realiai išgyvenami. Tačiau negalime pasakyti, iš kur kilo ekstatinės patirtys, vizijos?
Ekstatinės patirtys, vizijos yra sutinkamos visose kultūrose, net jas galima fiksuoti. Jos yra žinomos religiją tiriantiems mokslams. Kaip ir kitų dvasinių reiškinių atžvilgiu mes turime duomenis apie tai, kad jie yra nesuvaidinti, o realiai išgyvenami. Tačiau negalime pasakyti, iš kur kilo ekstatinės patirtys, vizijos?
Apreiškimas yra užbaigtas Kristaus
įžengimu į Dangų, o naujas Apreiškimas bus Kristui sugrįžtant. Kaip rašoma
Evangelijose ir Apreiškime Jonui, naujas Apreiškimas bus akivaizdus – Kristus
nužengs garbėje. Danguje pasirodys
ženklas ir kt., tada sumaišyti Kristų su nekristumi bus neįmanoma. Bet iki to
laiko bus daug netikrų „mesijų“.
Nenoriu būti suprastas neteisingai. Vizijų ir ženklų būna, tačiau Dievas nežaidžia kortomis, jis kalba be užuominų ir bendravimas su juo žmogui visada teikia dvasinę naudą, o bendraujantį su Dievu galima atpažinti. Tačiau tam žmogui nereikia jokių vizijų, stebuklų bendravimui.
Religijos klausimuose visada viskas atsiremia į tikėjimą. Mes matome tam tikrus reiškinius, mokslo pagalba galime aiškiau juos suprasti, tačiau apie reiškinių pagrindą ir prasmę žmogus nieko negali pasakyti nei teigiamo, nei neigiamo. Todėl filosofas L. Wittgensteinas yra pasakęs „apie ką negalima kalbėti, apie tai reikia tylėti“. o šv. Grigalius Nazianzietis pasakė, kartais tyla yra daug iškalbingesnė ir daug daugiau atverianti, nei kalbėjimas.
Reikia suvokti, kad tikri dvasiniai potyriai yra dovana. Netgi malda yra charizma, Šventosios Dvasios dovana. Tas, kas netiki Dievu, nejaučia jo buvimo, negalėtų melstis visą dieną kaip vienuolis. Jis maldos neišmoks, kaip ir kitų dvasinių reiškinių.
Nenoriu būti suprastas neteisingai. Vizijų ir ženklų būna, tačiau Dievas nežaidžia kortomis, jis kalba be užuominų ir bendravimas su juo žmogui visada teikia dvasinę naudą, o bendraujantį su Dievu galima atpažinti. Tačiau tam žmogui nereikia jokių vizijų, stebuklų bendravimui.
Religijos klausimuose visada viskas atsiremia į tikėjimą. Mes matome tam tikrus reiškinius, mokslo pagalba galime aiškiau juos suprasti, tačiau apie reiškinių pagrindą ir prasmę žmogus nieko negali pasakyti nei teigiamo, nei neigiamo. Todėl filosofas L. Wittgensteinas yra pasakęs „apie ką negalima kalbėti, apie tai reikia tylėti“. o šv. Grigalius Nazianzietis pasakė, kartais tyla yra daug iškalbingesnė ir daug daugiau atverianti, nei kalbėjimas.
Reikia suvokti, kad tikri dvasiniai potyriai yra dovana. Netgi malda yra charizma, Šventosios Dvasios dovana. Tas, kas netiki Dievu, nejaučia jo buvimo, negalėtų melstis visą dieną kaip vienuolis. Jis maldos neišmoks, kaip ir kitų dvasinių reiškinių.
Viršelyje nuotrauka iš 1953 metų, Didžiojo
Penktadienio. Teresė mato ekstazėje Jėzaus kančią, mirtį ir pati lyg miršta. Iš
jos akių srūva kraujas. Viršelio gale – nuotrauka Martos Robin.
Knygos
santrauką padarė, daugiau medžiagos parinko ir viršelį sukūrė kan. Bronius
Šlapelis, 2016 06 18
Aš labai didžiuojuosi ir džiaugiuosi būdama čia, norėdama pasidalinti šiuo nuostabiu, nuostabiu ir nepaprastu liudijimu, tiesiog negaliu patikėti, kad mano vyras dabar namuose sako mums, koks tuščias jis jautėsi visą laiką, kai nebuvo. Jis paliko mane ir sukėlė mums tiek skausmo po skyrybų, kurios įvyko maždaug po 5 mėnesių, kas apie tai pagalvos. Visas šis stebuklas įvyko iškart po to, kai susisiekiau su daktaru Egwali, kuriam manęs paprašė pagalbos. Aš esu viena laimingiausių moterų pasaulyje, sakyčiau: „Tai, kad mano vyras grįžo namo, reiškia viską man ir mūsų vaikams. Tai tikras stebuklas man ir mūsų šeimai, teikiantis amžiną malonumą ir linksmybę. Dabar esu tokia laiminga ir nežinau, kiek išreikšti savo gilų dėkingumą tau, daktare. Aš primygtinai rekomenduosiu, jei jums reikia skubios pagalbos, nes tai garantuota.
AtsakytiPanaikintiEl. Paštas /dregwalispellhome@gmail.com
„WhatsApp“: +2348122948392